90'lar Klasiklerinin Bir Araya Toplanmayı Başardığı 1992 Haftalık Pop10 Müzik Listesi
Show TV'nin yayınladığı ve sunuculuğunu da Oya-Bora ikilisinin Oya'sının yaptığı bu programda geçen tüm şarkılar 90'larla özdeşleşmiş şarkılar ilginç bir şekilde.


moda olan şarkıların bir yıl sonra esamesinin bile okunmadığı çağımızın pop kültürüne göre efsane olan pop listesidir.

dikkat edilemesi gereken bu liste best of 90 değil, yani olayımız klasik 90'lar popu çok iyiydi aga değil.

burada olan mükemmellik, o haftanın en iyi şarkılarından oluşan listedeki mükemmellik . bu öyle bir liste ki her şarkı şimdinin efsanesi, şimdinin hala akılda kalan mükemmel şarkısı ve bunların hepsi 1 ay içerisinde çıkmış şarkılar.

nasıl olurda böyle 1-2 aylık zamanda böyle efsane şarkıcılar ve şarkılar çıkış yapmış? akıl alır gibi değil!

geçen senenin şarkısı adeyyooo'yu hatırlayan varmı? evet ben yazınca hatırladınız :)
peki geçen ayın en iyi şarkılarını yazın desem en fazla 4-5 şarkı yazar 1 ay sonra unutursunuz.
aradaki fark tarif edilemez....

sertap erener - sakin ol


yonca evcimik - abone


harun kolçak - gir kanıma


hakan peker - hey corç versene borç


nazan öncel - aynı nakarat


izel-çelik-ercan - özledim


emel müftüoğlu - bastın faka


fatih erkoç - ellerim bomboş


nilüfer - şov yapma


edit: sevgili yozgatlılar ve romalılar hala anlaşamıyoruz, yok şarkıların sözleri saçmaymış yok rezil şarkılarmış vs. olay bu değil burada olay bu şarkıların türk pop müzik tarihine geçmiş unutulmaz şarkılar olması...

betimlemelerin harika olduğu sunum şekli içeren top 10 listesi.

"harun kolçak'ın rüyasına giren vampir sevgilisi için yazdığı şarkı"

"fatih erkoç'un artık ellerinin ve ceplerinin dolduğunu itiraf etmeden önce yazdığı şarkı"

aynı yıl amerika'da listeleri nirvana, guns n roses, michael jackson, red hot chili peppers, the cure, eric clapton, mr big, elton john, whitney houston, celine dion, mariah carey, madonna falan süslerken ne kadar sikik bir müzik kültürüne sahip olduğumuzu gösteren listedir. hey corc versene borçmuş.

1992 ABD hit şarkılar listesi / Kaynak: Billboard


fatih erkoç'un haricindeki şarkıların hiçbir şeye yaramadığı listedir. 90'ların tamamını hatırlayacak kadar yaşamış biri olarak herbir şarkıyı ezbere ben de biliyorum ama bu durum şarkıların bir şeye yaramadığı gerçeğini değiştirmez.

"hey corc versene borç olmaz maykıl bende de yok."

ne demek bu aq?

"aboneyim abone biletlerim cebimde. ballı lokma tatlısı aman hadi hayırlısı..."

yahu allah aşkına bu şarkıda ne yaşadınız?

"gir kanıma, hani bekarlık sultanlıktı, yetti canıma..."

hadi ya. hfjdksksl

beyler bayanlar, 30+ olan kardeşlerim sizleri çok iyi anlıyorum. o günlerde çocuk ya da genç olan herkes için bu şarkılar çok özeldir, çünkü metalaşmamıştır hiçbir şey. çünkü çocuk olan bizler sokakta oynuyorduk, çamurdan telsizler yapıp meydey meydey yapardık. çünkü internet yoktu, sosyal medya yoktu, biz bizeydik, koca koca kelli felli siyasetçiler medeni medeni tartışırdı, anlayışsızlık yoktu, kötü her zaman vardı ama iyi samimiydi.

ama şarkıların ekseriyeti kötüydü çocuklar kusura bakmayın. barbaros vardı aq, ben sizin babanızım, ben ne dersem o olur diye şarkısı vardı, ne yapalım ağlayalım mı?

"eskiden beyoğlunda takım elbiseyle gezerdik" e yine gez lan alıkoyan mı var hahahahah.

not: umarım gerçekten güzel şarkıları tenzih ettiğimi ve sanatçılara tek bir olumsuz kelam etmediğimi anlamışsınızdır.


Whitney Houston - I Will Always Love You


90'lı yıllarda bu şarkıları dinlerken, büyüklerimiz bu şarkılara burun kıvırır, asıl güzel şarkıların 70'li ve 80'li yıllarda olduğundan dem vururdu. sezen aksular, nilüferler, ajdalar.. daha nice şarkıcıların parçaları hatırlatılır, "şimdikiler de şarkı mı yaa, unutulup gidilecek bunlar" derlerdi. ben de o zaman "bundan 20 yıl sonra acaba bu 90'lı yılların pop şarkılarına mı özlem duyulacak?" diye düşünürdüm. bir taraftan da çelik/meyhaneci ile mustafa sandal/beni ağlatma dinliyordum.

cidden düşündüğüm gerçekleşti. 90'lı yılların popuna bir özlem var. o şarkılar bize daha güzel geliyor. çünkü şimdiki şarkılardan farklı. ama hatırlatmakta yarar görüyorum: 90'lı yıllardaki çoğu pop şarkısı o zaman çöp muamelesi görüyordu... millet "her gün yeni bir popçu çıkıyor, bu ne yaa" diyordu. şimdi büyük bir zevkle dinlediğimiz 90'lar pop şarkıları, ilk çıktığı zaman o kadar da olay olmamıştı.

aradan 20 yıl geçti.

şimdi bu şarkıları sevme nedenimiz nostalji mi? yoksa şimdiki şarkılara göre düzenleme ve beste farklılığından dolayı bize sempatik gelmesi mi? belki de günümüz şarkılarının kötü olmasındandır...

acaba 20 yıl sonra bu sefer de şimdiki şarkılara mı özlem duyacağız?

Bu içerik de ilginizi çekebilir