Bir Dönem Atari Salonunda Uğruna Onlarca Jeton Harcanan Efsane Oyun: Metal Slug
Atari salonuna giden çocukların cebini en çok yakan oyunlardan Metal Slug ile ilgili okurken nostalji komasına gireceğiniz bir entry.
Bir Dönem Atari Salonunda Uğruna Onlarca Jeton Harcanan Efsane Oyun: Metal Slug

arcade salonlarına yolu düşmüş herkesin bir şekilde aşina olduğu bir oyun olan metal slug, 90'lı senelerin sonuna doğru hayatımıza girmiştir. oyunun zorluğundan dolayı jetonlarımızın hızlı şekilde tükenmesine sebep olan metal slug arcade salonu sahiplerini ev veya araba sahibi yapan birkaç oyundan birisidir. kontrol edilen karakterlerin eğlenceli yapısı, patlama animasyonlarının başarısı ve düşman animasyonlarında ki eğlenceli ögeler arcade salonlarında oyunun popülaritesinin artmasına ve çok talep görmesine neden olmuştur. bu yazımızda metal slug serisinin nasıl bir oyun olduğunu anlatmakla kalmayıp oyunun nasıl doğduğunu, hikayesini, karakterleri ve bir çok detayı sizlerle paylaşacağım.

bu oyun tarz olarak ''shoot 'em up'' tipi oyunların bir alt kategorisi olan ''run and gun'' kategorisine dahildir. jeton attığınız andan itibaren marco veya tarma isimli iki karakterden birisini seçerek ekranda hareket eden ne varsa hayasızca ateş ettiğiniz bir oyun olup; basit bir tabancayla oyuna başlayıp; kutulardan veya kurtardığınız rehinelerden çıkan daha etkili silahlarla ilerlediğiniz oyunda ayrıca eğilip, zıplaya bilen bir tankımızda mevcuttur. oyunun ilerleyen versiyonlarında tank yerine ağır silahlar taşıyan hayvanları da yönetme şansımız bulunmaktadır.


oyunun hikayesi ise muvazzaf ordu ve isyancılar arasında geçen çatışmaları anlatmaktadır. eski muvazzaf ordu generallerinden olan donald morden, orduda meydana gelen istihbarat hatası yüzünden bir park bombalaması sonucu oğlunu kaybedince isyancı kuvvetleri kurar ve başına geçer. 2026 yılında isyancılar amerikan başkanına bir suikast düzenler ve hemen bunun ardından muvazzaf orduya dünya çapında bir saldırı başlatır. muzavvaf ordu birlikleri bu saldırı karşısında şaşkına döner. çünkü general morden dünya çapında hava ve zırhlı birliklere sahip olmuştur. muvazzaf ordu içindeki karışıklıklardan dolayı mordenin kuvvetleri karşısında yenilgiye uğramaya başlamıştır. muvazzaf ordunun panik içinde olması ve yenilgiye uğraması ordu kuvvetlerine bağlı az sayıda ama elit askerlerden oluşan "peregrine falcon" takımından teğmen marco rossi ve tarma roving'i harekete geçirir ve bu gruba bağlı komandolar morden'in kuvvetleriyle savaşmaya başlar.

ilk oyunun arcade salonlarındaki başarısı üzerine piyasaya çıktığı dönemdeki tüm ev konsollarına da port edilmiş ve büyük sükse yapmıştır. peki bu oyun ne, nerede nasıl,ne zaman,neden ve kim (bkz: 5n1k) tarafından çıkartılmıştır ona bir bakalım.

oyunun fikir babası ve geliştiricisi kazuma kujo arcade salonlarında ''r-type 2'' gibi popüler oyunları bulunan ''irem'' adlı şirkette oyunları test eden ekipte bulunmaktaydı. yeni bir oyun hazırlığına başlayan şirket kazuma kujo' yu oyun geliştirici ekibe dahil ediyor. bu yeni oyunun yine shoot 'em up türünde yapılması planlanmaktaydı. ancak bu dönemde arcade salonları tamamen shoot 'em up tipi oyunlarla doluydu. bunun üzerine kazumo kujo ve ekibi yeni yapılacak oyunun shoot 'em up türünde değil shoot 'em up' un bir alt kategorisi olan ''run and gun'' kategorisinde geliştirmek istediklerini yönetime bildirir. bu öneriyi yönetimin onaylaması üzerine kazumo ekibiyle birlikte yeni oyunun tasarımını gerçekleştirip geliştirir. bu yeni oyun 1993 senesinin nisan ayında ''in the hunt'' ismiyle arcade salonlarında yerini alır. oyun grafiksel olarak metal slug ile benzerlik göstermekle birlikte tamamen denizaltında geçmektedir. bu oyunun başarısı üzerine ''irem'' aynı ekibe benzer oyunlar yapması için talimat veriyor. bunun üzerine ekip ''gunforce'' oyununun ikincisi olacak ''gunforce-2'''yi geliştirir. gunforce-2 oyunu ileride ortaya çıkacak metal slug efsanesinin temelini oluşturmaktaydı. gunforce-2 oyununda kullanılan araçlar, patlama efektleri, düşman askerlerin seslendirmeleri metal slug oyununda da birebir kullanılmıştır. ancak bu oyun arcade salonlarında yeterli başarıyı gösterememiştir. bu başarısızlık üzerine ekip üyeleri ile yönetim arasında anlaşmazlık çıkmış ve ''irem'' firmasındaki mali dar boğazında büyümesi üzerine 15 kişilik ekip şirketten ayrılarak ''nazca corporation'' isminde şirketi kurmuştur. kazumo'nun başında olduğu bu stüdyodan ise gelmiş geçmiş en eğlenceli oyunlardan birisi olan metal slug' un ilk adımları atılmaya başlamıştır. gunforce-2'de yapılan hata ve eksiklikler dikkate alınarak yeni oyun ile ilgili zorlu geliştirme sürecine girişilmiş ve 19 nisan 1996 tarihinde yeni oyun ''metal slug super vehicle-001'' ismiyle arcade salonlarında yerini almıştır. metal slug mizahi yaklaşımı, aksiyonu ve 2d animasyonları ile biranda öne fırlamayı başarmış ve tüm arcade salonlarında büyük sükse yapmıştır. bu başarı üzerine ''nazca corporation'' firması ''snk'' firması tarafından satın alınır ve bütçe arttırımıyla yeni oyun tasarlanmaya başlanır. serinin 2. oyunu 1998 senesinde arcade salonlarında yerini alıyor. ikinci oyunda oynanış ve grafikte çok büyük değişiklik yapılmadığı göze çarpmaktadır. ayrıca metal slug 2'de eri kasamoto ve fiolina germi isminde 2 karakter daha eklenmiştir. yönetilebilen 4 karakterimiz dışında seçilemeyen ama ara sıra karakterinize katılıp yardım eden ek karakterlerde oyunun içeriğine eklenmiştir. ayrıca oyun içerisinde yönettiğimiz karakterlerde dönüşümlerde mevcuttur. karakterimiz çok yemek yerse şişmanlayıp obez olabiliyor ve yavaşlıyor veya mumyaya dönüşerek ateş gücü azalabiliyor. önceki oyunda bulunan tankımızın yanına ağır silah olarak ateş gücü olan deve eklenmiştir. metal slug-2'nin hikayesi ise önceki oyunun kaldığı yerden devam ediyor. bu iki kuvvetin arasındaki savaş devam etmektedir. ancak peregrine falcon takımı morden'in olmadığı başka yerlerde mumyalar, katil böcekler, bitkiler, zombiler ve yetiler gibi birçok düşmanla savaşmaya devam etmektedir. oyunun sonunda ise muvvazaf ordu ve morden'in kuvvetleri uzaydan gelen marslı tehdidine karşı işbirliği yaparak marslıların işgalini engellemeye çalışırlar. bu oyunda önceki oyun gibi başarılı olmuş ve daha sonra birkaç hata düzeltmesi ve zorluk artışıyla birlikte 1999 senesinde metal slug-x olarak yeniden piyasaya sunulmuştur. metal slug-3 ise 2000 yılında piyasaya sürülmüş ve bir kez daha oynanışı değiştirmeden içeriğine yaptığı birkaç değişiklikle arcade salonlarında ki yerini almıştır. artık oyunda ilerlerken farklı yollar seçilebilmektedir. bu farklı yolları seçmemize rağmen her yol bölüm sonunda aynı yere yani bölüm sonudaki patron üniteye (boss) çıkmaktadır. ayrıca üçüncü oyunda tank ve deve dışında fil ve deve kuşu ile ateş edebileceğiniz karakterler eklenmiştir. üçüncü oyunda önceki oyunlar gibi başarıya ulaşıyor. ancak bu dönemde nasca’yı satınalarak dağıtımını üstlenmiş snk firması mali krize girerek iflas etmiş ve piyasaya sürdüğü oyunların üretim ve dağıtım haklarını çeşitli firmalara satmak zorunda kalmıştır. snk’nin ürettiği oyunları özellikle koreli firmalar satınalıyor ve metal slug’un yeni sahibi de koreli ''mega enterprise'' şirketi oluyor. oyunun hakları mega enterprise tarafından satınalındıktan sonra nazca ekibi dağılıyor. mega enterprise ise yeni bir ekip oluşturarak 2002 yılında metal slug 4 oyununu piyasaya sürüyor. dördüncü oyun nazca ekibinden farklı bir ekip tarafından yapıldığı için önceki serilere göre daha az başarı sağlıyor. dördüncü oyun bu kez bizi üçüncü oyundan 1 sene sonrasına götürüyor ve bu defa görevimiz ise tüm dünyayı tehdit eden siber virüsü engellemek oluyor. oynanışa getirilen yenilikler ise yeni puanlama sistemi, yeni silahlar ve yeni patron ünitelerden ibaret. metal slug 4 ile ilgili oyun eleştirmenlerinin yakındıkları konu ise yeniliklerinin yetersiz olması ve oynanışa fark getirmemesi olarak belirtiliyor. dolayısıyla istenen yeniliklerin oluşmamasından dolayı oyunun puanını kırıyorlar. bu oyun ise mega entertaintment'ın son metal slug oyunu oluyor. çünkü iflas eden snk'nın kurucusu eikichi kawasaki finansal olarak kendisini toparlayarak ''snk playmore'' isimli şirketi kurarak korelilerden alabildiği oyunları geri firmasına kazandırıyor. bu oyunlar içerisinde metal slug serisi de bulunmaktaydı ve yeni bir ekip oluşturularak 2003 yılında metal slug 5 oyununu piyasaya sürüyor. ancak nazca ekibinin dağılmasından sonra oluşturulan geliştirici ekipler kazumo kujo ve ekibinin başarısını bir türlü yakalayamıyorlar ve çöküş başlıyor. serinin 5. oyunu da eleştirmenlerden geçer not alamıyor ve başarısız oluyor. ancak snk firması oyunun yeni versiyonunun geliştirilerek piyasaya sürülmesine karar veriyor ve 2006 senesinde karşımıza metal slug 6 oyunu çıkıyor. bu oyunda serinin 6. oyunu olmasına atıf yapılacak şekilde ralf jones ve clark still karakterleri ekleniyor. bu iki yeni karakter the king of fighters ve ikari warriors oyunlarından gelen misafir karakterlerdir. oyunun bahsetmeye değer en büyük yeniliği ise her karakterin özel güçlerinin olmasıdır. örneğin marco'nun standart tabancası diğer karakterlerden daha fazla hasar vermektedir. bunun dışında oyun zor olmasından dolayı size seçim yapma hakkı vererek kolay modda (easy) oynamanıza izin vermektedir. ancak kolay modda oynadığınızda oyun son görevden önce biterek final boss ile karşılaşmanıza izin vermiyor. serinin son oyunu olan metal slug 7 ise kendisinden önce piyasaya çıkan oyunlar gibi arcade salonlarına değil taşınabilir konsol ve ev konsolları için çıkmıştır. oyun önce 2008 yılında nintendo ds için çıkmış; ardından 2010 senesinde metal slug xx ismiyle sony psp ve xbox live arcade konsolları için yerini almıştır. oyunda herhangi bir yenilik yapılmadığı için ortalama skorlar alarak ve piyasada tutunamayarak ana serinin sonunu getiriyor. ancak metal slug arcade salonları ve konsollar dışında mobil plartformlarda başarısız olsa da devam oyunları çıkartmıştır.

yazımızın bu bölümünden sonra oyun içerisinde kullandığımız silah, tank, düşmanlarımız ve bazı patron üniteler ile ilgili bilgileri sizlerle paylaşacağım;


muvazzaf ordu silahlar

silahlar

karakterimizi yönetirken düşmanlarımıza ateş ettiğimiz silahlara her seride ekleme yapılmıştır. karakterimizin oyun başında elinde bulunan silahtan, kasa veya rehinelerden temin ettiğimiz silahlara kadar en çok kullanılan silahlar ise şunlardır:

murder model-1915 .38 mk.1am tabanca: enfield no. 2.38 kalibre tabancası baz alınarak tasarlanmış silahımızdır. karakterin oyun başından sonuna kadar yanında bulunur ve mermisi sonsuzdur.

kasalardan veya rehinelerden herhangi bir silah aldığımızda karakterimizin elinde bulunan tüfeğin (ar-10) tasarımı m203 benzeri bir bomba atar ile japon type 64 tüfek ve amerikan m16 tüfeğine dayanmaktadır. bu silahı aldığımızda elde edebileceğimiz ateş gücü de aşağıda bilgilerinize sunulmuştur.

makinalı tüfek [hv-01] : siyah kutu merkezinde sarı renkli ''h'' harfi olarak karşımıza çıkmaktadır. çok hızlı bir ateş oranına sahip bir silah olup; mermileri tabancadan biraz daha güçlüdür. cephanesi 200 mermi ile sınırlıdır.

roketatar [rk-02] : mavi kutu merkezinde sarı renkli ''r'' harfi olarak karşımıza çıkmaktadır. büyük saldırı gücüne sahip, ancak yavaş hareket eden roketleri ateşleyen bir silahtır. roketatar, tankları ve diğer zırhlı araçları diğer silahlardan daha hızlı zayıflatabilir ve tek bir vuruşla zayıf düşman piyade gruplarını yok edebilir.

alev silahı [fs-03] : kırmızı kutu merkezinde sarı renkli ''f'' harfi olarak karşımıza çıkmaktadır. düşmanın üstüne alev püskürtür(flamethrower). tek bir vuruşla büyük piyade gruplarını yok edebilir ancak sınırlı menzile ve yavaş ateş hızına sahiptir.

pompalı tüfek [sg-04] : yeşil kutu merkezinde sarı renkli ''s'' harfi olarak karşımıza çıkmaktadır. çok kısa bir menzile etki eder, ama verdiği hasar çok büyüktür. piyade ve zırhlı araçlara karşı son derece etkili olmasına rağmen, silahın kısa menzilinden dolayı yönettiğimiz karakterin ölme riski fazladır.

lazer [ls-05] : lacivert kutu merkezinde turuncu renkli ''l'' harfi olarak karşımıza çıkmaktadır. ince bir lazer şeridi halinde ateş eden etkili bir silah olup; piyade gruplarını ve büyük araçları etkili bir şekilde yok edebilmektedir.

el bombası: ana silahtan farklı bir düğme ile atılır. oyun başladığında on tane bulundurulur.

vulcan : modern silahlar içerisinde bulunan gatling makineli tüfeklerin gelişmiş versiyonu olan vulcan getling silahı baz alınarak tasarlanmıştır. tank, deve gibi araçların üstünde bulunan sabit makineli tüfektir. mermisi sonsuzdur. etkisi ise makineli tüfekle aynıdır.


ağır silahlar

sv-001 (metal slug) tank : sv-001'in tasarımının manga dizisi dominion: tank police'nde bulunan mini tank "bonaparte" den esinlenildiğine inanılıyordu. ancak, oyunun geliştiricisi kazuma kujo ile yapılan bir röportajda tankın tasarımının dominion dizisinden alınmadığı ortaya çıkmıştır. tankın tasarım ile ilgili kazuma herhangi bir bilgi vermemiş ve yapılan değerlendirmelerde japon type 74 veya type 61 mbt'lere bağlı kalınarak yapıldığı varsayılmıştır. tank 127 mm düşük basınçlı ana taret ve iki adet 12.6 mm kalibreli vulcan makineli tüfek ile silahlandırılmıştır. ana silah, geleneksel tanklar gibi ön tarafta bulunur ve ateşleme sırasında yüksek patlayıcılı mermileri ateşler. taretin namlusunun kısa olmasından dolayı ateşlenen mermilerin menzili kısadır. ancak ana taretten ateşlenen mermiler karşısında bulunan zırhlı araçlara ve piyade gruplarına ciddi zarar verir. ayrıca ana taret yüksek hızlı zırh delici mermiler gibi özel mühimmatlar da kullanabilmektedir. bu mermiler karşısında bulunan zırhlı araçlara daha fazla zarar vermektedir. vulcan makineli tüfekler tankın sağ ve solunda bulunmaktadır. bu silah kullanıcı tarafından 360 derece döndürülerek kullanılabilir. silah çok yüksek atış hızlarına sahip olup; mermisi sonsuzdur. ayrıca ana taretin yan taraflarında duman bombası fırlatıcıları vardır. ancak bunlar oyun sırasında asla kullanılamaz.

sv-camel : bu silah afganistan ve iran bölgesinde 18. yüzyıl başlarında safevi imparatorluğu tarafından kullanılmış olan zamburak savaşçıları baz alınarak tasarlanmıştır. oyun içerisinde devenin üzerinde bulunan vulcan makineli tüfekler sağ ve solunda bulunmakta ve sv-001 tankta bulunan makineli tüfekle aynı özelliklerdedir. ancak devenin koruyucu zırhı olamadığı için kullanıcıyı koruyamamaktadır.

svf-07v slug flyer : tasarım olarak vtol (vertical takeoff and landing) jet uçakları olan harrier'lere dayanmaktadır. uçak vtol yetenekleri sayesinde mükemmel manevra kabiliyetine sahiptir. uçak üzerinde bulunan vulkanlar ise diğer araçlarda olduğu gibi 360 derece ateş edemez. ayrıca uçaktan bırakıldıktan sonra hızlanmak için biraz zaman harcayan havadan-havaya aım-9a sidewinder füzeleri de bulunmaktadır.

svh-03 slug copter : tasarım olarak bell 47 helikopterine çok benzemektedir. slug flyer'ın aksine, 360 derece dönebilen, 14mm kalibreli vulcan topları ile donatılmıştır. aynı zamanda ağır hasarlara neden olan 500 libre bombalara sahiptir, ancak bu bombalar hava hedeflerine karşı işe yaramaz.

yukarıda yazdığım ağır silahlar tabi ki bunlarla sınırlı değil. oyun içerisinde kullandığımız ağır silahları şu ve şu videolarda görebilirsiniz.


asi asker ve silahları

askerler

askerlerin tasarımı 2. dünya savaşında almanların kullandığı kask ve hafif zırhlı yeleklerden alınmıştır. bu bölümde oyun sırasında karşımıza çıkarak öldürdüğümüz askerleri tanıyalım.

fanatics (fanatikler) : general morden'ın en saygın ve sadık askerleridir. doğaçlama silahlarla (bıçaklar, havai fişek roketleri ve mayınlarla) savaşırlar.

grenade soldier (el bombacılar) : sürekli olarak düşmana attıkları el bombalarıyla dolu sırt çantaları taşırlar. oyuncu çok yakınsa, bıçaklarını kullanırlar.

bazooka soldier (roketli askerler) : kullandıkları silah tasarım olarak amerikan m1 bazuka'ya benzemektedir. düzenli ordu birliklerini geciktirmek için genellikle tepelerde veya koruganların içerisinde savaşırlar.

rebel rifleman (keskin nişancı) : kullandıkları silah tasarım olarak mauser karabiner 98k'yi benzemektedir. bu askerler sıklıkla kum torbalarının ve diğer sığınakların arkasından ve uzak bir mesafeden saldırırlar.

mortar (havan topçu) : bu askerler kum torbalarının arkasına ve yüksek platformlara yerleşir ve yaklaşan birliklere yüksek patlayıcılı havan mermileri atarlar, attıkları bombalar bazen kendi askerine de isabet eder.


ağır silahlar

type-2 di-cokka : bu tankın tasarımı, 2. dünya savaşı sırasında üretilen amerikan m22 locust'a dayanmaktadır. aynı zamanda m4 sherman ile de benzerlik gösterir.

type-3 bull chan : bu tankın tasarımı 2. dünya savaşında almanların ürettiği panzerkampfwagen v panther tankı ve m8 howitzer'e dayanmaktadır.

type-4 girida-o : bu tankın tasarımı büyük ölçüde ikinci dünya savaşı amerikan tanklarından etkilenmiştir. grida-o tasarım olarak özellikle amerikan m4a3 sherman jumbo'ya benzemektedir.

t-2b melty honey : bu tankın tasarımı amerikan m7 priest veya almanlar tarafından kullanılan sturmpanzer brummbaer tankına dayanmaktadır.

m-15a bradley : bradley roket platformunun tasarımı rus mlrs tos-1 dayanmaktadır.

r-shobu : rshobu'nun tasarımı bell ah-1 cobra, amerikan ah-64 apache helikopteri ve italyan aw129 savaş helikopteri temel alınarak oluşturulmuştur.

mh-6s masknell : helikopterin tasarımı amerikan oh-6 cayuse ve mh-6 little bird helikopterlerine dayanmaktadır.

flying tara / eaca-b : savaş uçağının temel tasarımı amerikan grumman tbm avenger torpido bombacısı ve grumman f6f hellcat dayanmaktadır. ayrıca boeing b-17 bombacısından bulunan taretlerde tasarıma eklenmiştir.

mini-sub 88 : isyancı kuvvetlere ait denizaltı delta sınıfı bir denizaltıya benzemektedir.


patron üniteler (bosslar)

hairbuster riberts : metal slug-1 oyununda 2. bölüm sonunda karşımıza çıkan patron ünitedir. bu ünitenin tasarımı 20. yüzyılda kullanılan deniz uçaklarından esinlenilmiş gibi görünmektedir. uçağın kuyruk ve kanopi kısmı japon h6k'ya benzerlik gösterir; arka rotor kısmı ise sovyet mbr-2 veya alman dornier do-15'e çok benzemektedir.

tani oh : metal slug-1 oyununda 3. bölüm sonunda karşımıza çıkan patron ünitedir. ünitenin taret kısmı command & conquer red alert 2 oyununda bulunan mammoth tankına benzemektedir. ayrıca ingiliz fv215 tank prototipine benzemekle birlikte, daha yakından incelendiğinde, bir churchill 1 tankın şasisi üzerine oturtulmuş alman panzer ıv-esque tareti gibi görünmektedir.

shoe & karn : metal slug-1 oyununda 4. bölüm sonunda karşımıza çıkan bir çift patron ünitelerdir. tanklar tasarımsal olarak alman vk 4501 ağır tank ve tiger 2 ağır tankına dayanmaktadır.

ıron nokana : metal slug-1 oyununda 5. bölüm sonunda karşımıza çıkan patron ünitedir. bu ünite tasarım olarak almanların 2. dünya savaşında kullandığı sonderkraftfahrzeug 232 8 tekerlekli zırhlı araç (“ağır zırhlı keşif aracı”) serisine dayanarak oluşturulmuştur.

hi-do : metal slug-1 oyununda 6. bölüm sonunda karşımıza çıkan ve bu oyunun finalini yaptığımız patron ünitedir. bu helikopter tasarım olarak, ch-47 chinook helikopterini temel almıştır. ancak ch-47 chinook helikopterleri oyunda karşılaştığımız patron ünite kadar esnek ve sağlam değildir. ch-47 chinook helikopterleri top ateşi, roketler veya füzeler ile kolayca imha edilebilir.

the keesi : metal slug-2 oyununda 1. bölüm sonunda karşımıza çıkan patron ünitedir. bu ünite tasarım olarak vtol (vertical takeoff and landing) özellikleri olan uçaklar ile b-52 stratofortress ve c-5 galaxy'nın bir kombinasyonuna sahiptir.

big shiee : metal slug-2 oyununda 4. bölüm sonunda karşımıza çıkan patron ünitedir. bu ünitenin tasarımı ikinci dünya savaşında japon donanması tarafından üretilen yamato sınıfı savaş gemisine dayanmaktadır. bu ünite karada seyahat etmek için geleneksel tank gibi paletlerini kullanmaktadır. bu ünite su ve karada seyahat etmek için tasarlanmış büyük bir amfibik tanktır ve tam anlamıyla bir arazi savaş gemisi olarak hizmet vermektedir.

hozmi : metal slug-2 oyununda 5. bölüm sonunda karşımıza çıkan patron ünitedir. bu ünite deniz savaşları için tasarlanmış nükleer güç ile çalışan denizaltıdır. uzun menzilli güçlü ve elektrikli toplar ile donatılmıştır. isyancı kuvvetler bu tür savaş makinesi üretecek teknolojiye sahip değildir. dolayısıyla marslılarla ilişki kurarak bu denizaltıyı uzaylı teknolojisi ile inşa etmişlerdir.

yukarıda bahsi geçen metal slug serilerinin çoğunu günümüzde bilgisayarınızda da oynama şansınız bulunmaktadır. bunun için yapmanız gerek bilgisayarınıza oyunu çalıştıracak emulatorü (mame32 veya calice) indirerek kurmak ve oynayacağınız oyunun dosyalarını (roms) bilgisayarınıza indirerek emulator dosyasının içerisine yerleştirmenizdir. indirdiğiniz oyun dosyasını emulatorun içerisinde bulunan dosyalara yerleştirdikten sonra oyununuzu oynamaya başlayabilirsiniz. internet üzerinden bu adresten metal slug serisinden bazılarını oynayabilirsiniz. ayrıca ilk oyundan, mobil platformlara kadar çıkan tüm metal slug oyunlarının listesini buradan bulabilirsiniz.

çocukluğunda veya gençliğinde metal slug oynamış herkese hitap edeceğini düşündüğüm yazımın sonuna geldim. herkese iyi oyunlar...

Bu içerik de ilginizi çekebilir