Ekşi Sözlük Yazarlarının Çiftlik Bank Mağdurları İçin Yazdığı Yaran Şiirler
Bir süredir kaptırdıkları paraları bir şekilde geri almaya çalışmakla meşgul olan Çiftlik Bank mağdurları için Ekşi Sözlük yazarları şiir yazmışlar.

verdim parayı aldım koyunu
zaten çok severim ben böyle oyunu
yavaş yavaş koydum rakıma suyunu
bekliyorum şimdi gelsin paralar

kaçtı gitti şimdi dombili soysuzu
bu kadar kötülük etmedi rum'u pontus'u
satıcam yarın ipekten bornozu
götümüze girdi tosunun boynuzu

taze taze yazdığım aktostiş için buyrun:

çok zaman önce jet fadıla kandım
imza, caprice gold diye diye battım
fadılı unuttum tekrar hırslandım
tosunun birine çok para bastım..
lakin ilk zamanlar iyiydi işlerim
iki üç kat kazandırdı hep piliçlerim
koyun inek falan da alayım dedim
büyükbaşı küçükbaşı ayırdetmedim..
allah akıl fikir versin tüm mağdurlara
ne fadıla ne tosuna kaptırmasın para
kanmam daha, baş harflere baksana!

çok kazandıracam dedi bi ayı
çektim krediyi, bastım parayı
hayal kurarken aldım babayı
latin çıtırlarla yapıyor balayı

ne koyundu ne keçi
benim asıl gelirim
köşeyi kısa yoldan
dönmek idi niyetim

bilmezdim ben memedi
çok güzel bildirdiler
zenginlik bak burada
1 koy 3 al dediler

baktım işin özüne
güzel geldi gözüme
ne bileydim sonunda
girecekti götüme

aşk bu çiftlik ötesi
yaralı müzesi
hareket edemem.

acılarım heveste
uruguay'da aheste
koyunlarımla kafesteyim.

topu topu bir deste
la koyunu bi besle
uruguayda köşedeyim.

oyun sanma adı ponzi
bunca insan salak mı ki?
salak hem de sığır hepsi
uruguay'a selam olsun!

sığır, tavuk hepsi yalan
allah, kitap dilde her an
tosuncuk da pek bi yaman
uruguay'a selam olsun.

köyün varsa güdeceksin,
keriz varsa s.keceksin,
kaçmayı da bileceksin,
uruguay'a selam olsun.

tosunumun yemi bitmiş
olmaz hiç böyle iş
sonumuz hayrolsun
umutlar tükenmiş
ne tosun var ne koyun
ulan bu ne biçim oyun
mal gibi kaldı tüm soyum

uğur ışılak’tan gelsin.

çiftliklerimiz prefabrikasyon
bakanlık yaptı bize manipülasyon
bir anda olduk demoralizasyon
dağıldı bu güzel organizasyon

uyarıp dediler bu uydurmasyon
yok dedik bunlar hep spekülasyon
nasıl da sağıldı bu jenerasyon
dağıldı bu güzel organizasyon

uruguaya yapılmış rezervasyon
hastalığa düştük adı tansiyon
kimisi dedi ki doğal seleksiyon
dağıldı bu güzel organizasyon