Fransız İhtilali'nin Fikir Babalarından Jean-Jacques Rousseau'dan Nefis Alıntılar
Siyasi fikirleriyle Fransız Devrimi'ne ön ayak olan filozoflardan biri olan Jean-Jacques Rousseau'dan alıntılar.
Fransız İhtilali'nin Fikir Babalarından Jean-Jacques Rousseau'dan Nefis Alıntılar

"bir arazinin etrafını tel örgülerle çevirip, 'bu topraklar ve üzerindeki meyveler bana ait' diyen insan, bugünkü modern toplumların kurucusu olmuştur. arazinin etrafındaki telleri söküp atarak 'o adama inanmayın, bu topraklar ve üzerindeki meyveler herkesindir' diyen adam, dünyayı nice savaşlardan, katliamlardan, kan ve göz yaşından kurtaracak olan insandır."

''halkın, ekmeğini kazanmak için harcadığı zamandan başka zamanı yoksa, yazık. ekmeğini sevinçle yiyebilmesi için de zamanı olması gerek. yoksa, uzun süre kazanamaz olur ekmeğini. halkın çalışmasını isteyen şu adaletli ve iyiliksever tanrı, onun dinlenmesini de ister. doğa da halkın aynı zamanda çalışmasını ve dinlenmesini, didinmesini, aynı zamanda da haz duymasını ister. çalışmaya karşı duyulan tiksinti yoksul insanları çalışıp didinmekten daha çok bunaltır.''

jean-jacques rousseau - toplum sözleşmesi

"insanın özgürlüğü; her şeyi yapabilmesinde değil, istemediği hiçbir şeyi yapmak zorunda olmamasındadır"

"yasama, yürütme yargı iç içe geçmişse, özgürlükler garantide değilse, anayasa yok demektir. kuvvet kimdeyse o hakimdir."

"hayatın çalkantısına ta çocukluğunda atılmış olan ben, bu dünyada yaşamak için yaratılmamış olduğumu ve gönlümün arzuladığı duruma asla gelemeyeceğimi deneyimlerimle erkenden öğrendim" yalnız gezerin hayalleri

''uygarlık zembereği boşalmış bir halk yeniden özgür olamaz.
ey özgür uluslar, şu özdeyişi unutmayın: olmayan özgürlüğü sağlayabilirsiniz ama yitirdiğiniz özgürlüğü asla!'' toplum sözleşmesi

“suçlunun vicdanı, suçsuzun intikamını mutlaka alır.” itiraflar

"insanlari kotuluge yonelten sey kotu bir bicimde yonlendirilmis iyi duygulardir. hatiri sayilir bir amac ugruna beliren bu duygular, bu amaca ulasma yolunda harekete gecerken arac olarak kullanilan mesrulastirilmis bir kotulugu gormezden gelebilir. bu da daha baska kotuluklere yol acabilir. insanlarin cocukluktan itibaren iyiye, iyi bir sekilde yonlendirilmeleri gerekir. kotuluk, dogal, insana ozgu bir sey degildir. yapaydir. bu sebeple ortadan kaldirilmasi imkan dahilindedir. iyilik ise insan dogasi ile ahenkli bir butunluk icerisindedir."

"düşüncemi belirteceğim: fakat bu çok gereksiz ve yersiz bir çaba olacak; çünkü size söyleyeceğim her şey bunları kendilerine söylememize zaten gerek olmayan kişiler tarafından duyulacak yalnızca."

"siyaset ve ahlaki birbirinden ayiranlar, ikisinden de birsey anlamazlar"

"kimsenin bir diğerini satın alacak kadar zengin ya da kendini satmak zorunda kalacak kadar yoksul olmadığı,küçük mülk sahiplerinden oluşan bir toplum düzeni olmalıdır."

"parlak zeka, insanı nimetlerin tümüne kavuşturmaya yetmez"

şu sözleriyle 200 sene öncesinden orta doğu coğrafyasındaki insanların tarifini yapmıştır.

--- spoiler ---

bir kez töreler yerleşip kör inançlar kökleşti mi, artık onları düzeltmeye çalışmak hem tehlikeli,hem boşunadır.halk,ortadan kaldırmak için bile olsa,dertlerine kimsenin dokunmasını istemez,tıpkı hekimi görünce titremeye başlayan akılsız ve ödlek hastalar gibi.
bir ulus barbar kaldığı sürece özgürlük elde edebilir ama,uygarlık yayı gücünü kaybetti mi,özgür olamaz artık.
artık ona gereken,kurtarıcı değil,bir efendidir.

--- spoiler ---

`yaptıklarımızı yaşamıyoruz, sadece başkalarını buna ikna ediyoruz.`

"egitimin bireyin zihninde otorite olusturmaya degil, zihni otoritelerden yalitarak, aklin gelecekteki kullanimini saglayacak sekilde duzenlemesi gerektigini savunur. boylelikle bilgi, bireyin kullanilmasina bir arac olmayacak, bireyin kullanmasi icin bir arac olacaktir."