Hearthstone: Heroes of Warcraft Oyunundaki Deck ve Minion Çeşitleri

Blizzard Entertainment şirketinin 2014'te piyasaya çıkan ünlü dijital kart oyunu Hearthstone: Heroes of Warcraft'a başlamak isteyenler için öğrenilesi pek çok alan var. İşte onlardan bazıları.
Hearthstone: Heroes of Warcraft Oyunundaki Deck ve Minion Çeşitleri
Deck: Kart destesi.
Minion: Hero'ları için savaşan devamlı yaratıklar.

1) Sınıfsız minion'lar (her sınıf kullanabilir)

legendary

alexstrasza: 9 mana (8/8 -- bir hero'nun canını 15 puana sabitler)
baron geddon: 7 mana (7/5 -- her tur tüm karakterlere 2 damage verir)
baron rivendare: 4 mana (1/7 -- deathrattle etkilerini iki kere tetikler)
the beast: 6 mana (9/7 -- ölünce karşı tarafa 3/3 finkle einhorn verir)
the black knight: 6 mana (4/5 -- taunt'lu bir minion'u öldürür)
bloodmage thalnos: 2 mana (1/1 -- spell damage +1, ölünce bir kart verir)
cairne bloodhoof: 6 mana (4/5 -- ölünce 4/5 baine bloodhoof verir)
captain greenskin: 5 mana (5/4 -- silahınıza +1 damage ve +1 durability verir)
deathwing: 10 mana (12/12 -- sahadaki tüm minion'ları öldürür ve oyuncunun elindeki tüm kartları yok eder)
elite tauren chieftain: 5 mana (5/5 -- iki tarafa da birer özel power chord kartı verir -- kartlar: i am murloc: 3, 4 veya 5 1/1 murloc verir / power of the horde: random bir horde warrior verir / rogues do it: 4 damage vurur ve bir kart çektirir)
feugen: 5 mana (4/7 -- oyunda stalagg da ölürse sahaya 11/11 thaddius sürer)
gelbin mekkatorque: 6 mana (6/6 -- sahaya özel bir minion sürer -- minion'lar: repair bot 0/3 (her tur sonunda bir karaktere 6 health verir, poultryizer 0/3 her tur başında random bir minion'u 1/1 tavuğa çevirir, homing chicken 0/1 kendini patlatıp 3 kart çektirir, emboldener 3000 her tur başında random bir minion'a +1/+1 verir)
gruul: 8 mana (7/7 -- iki tarafın her turunda +1/+1 güçlenir)
harrison jones: 5 mana (5/4 -- karşı tarafın silahını yok eder ve durability'si kadar kart çektirir)
hogger : 6 mana (4/4 -- her tur sonunda taunt'lu 2/2 gnoll verir)
illidan stormrage: 5 mana (7/5 -- oyuncunun oynadığın her kartta sahaya 2/1 flame of azzinoth sürer)
kel'thuzad: 8 mana (6/8 -- tur sonunda oyuncunun ölen tüm minion'larını canlandırır)
king mukla: 3 mana (5/5 -- karşı tarafa +1/+1 arttırma özellikli iki kart verir)
leeroy jenkins: 5 mana (6/2 -- charge / karşı tarafa iki 1/1 whelp verir)
loatheb: 5 mana (5/5 -- o tur rakip oyuncunun spell kartları +5 mana ister)
lorewalker cho: 2 mana (0/4 -- tarafların oynadığı her spell kartını karşı ele kopyalar)
maexxna: 6 mana (2/8 -- saldırdığı minion anında ölür)
malygos: 9 mana (4/12 -- spell damage +5)
millhouse manastorm: 2 mana (4/4 -- sonraki tur diğer oyuncunun tüm spell'leri 0 mana olur)
nat pagle: 2 mana (0/4 -- oyuncunun her turu başında %50 ikinci bir kart çekme şansı olur)
nozdormu: 9 mana (8/8 -- her tur sadece 15 saniye sürer)
old murk-eye: 4 mana (2/4 -- charge / sahadaki her murloc attack gücünü +1 artırır)
onyxia: 9 mana (8/8 -- oyuncunun tüm sahasını 1/1 minion'larla doldurur)
ragnaros the firelord: 8 mana (8/8 -- saldıramaz, oyuncunun her turu sonunda random bir hedefe 8 vurur)
stalagg: 5 mana (7/4 -- oyunda feugen de ölürse sahaya 11/11 thaddius sürer)
sylvanas windrunner: 6 mana (5/5 -- ölünce karşı tarafın sahasındaki random bir minion'unu oyuncuya verir)
tinkmaster overspark: 3 mana (3/3 -- oyuna girdiğinde random bir minion'u 1/1 veya 5/5 minion'a çevirir)
ysera: 9 mana (4/12 -- oyuncunun her turu sonunda bir dream card çeker. dream card'lar: dream (bir minion'u oyuncunun eline geri gönderir, emerald drake 4 mana -- 7/6, laughing sister 3 mana -- 3/5 -spell ve hero power'lardan etkilenmez, nightmare tur başında bir minion'a +5/+5 verir ve tur sonunda minion'u öldürür, ysera awakens kendi dışındaki tüm karakterlere 5 damage vurur)

epic

big game hunter: 3 mana (4/2 -- oyuna girerken attack'ı 7 veya üstünde olan bir minion'u öldürür)
blood knight: 3 mana (3/3 -- oyundaki tüm divine shield'ları alır ve her biri için +3/+3 kazanır)
captain's parrot: 1 mana (1/1 -- eldeki bir pirate kartını sahaya sürer)
doomsayer: 2 mana (0/7 -- tur başında kendi dahil tüm minion'ları öldürür)
echoing ooze: 2 mana (1/2 -- tur sonunda kendisinin birebir kopyasını oluşturur)
faceless manipulator: 5 mana (3/3 -- sahadaki bir minion'un kopyası halini alır)
hungry crab: 1 mana (1/2 -- oyuna girerken sahadaki bir murloc'u öldürür ve +2/+2 kazanır)
molten giant: 20 mana (8/8 -- oyuncunun aldığı her damage'da mana değeri 1 puan düşer)
mountain giant: 12 mana (8/8 -- mana değeri eldeki kart sayısı kadar düşer)
murloc warleader: 3 mana (3/3 -- sahadaki her murloc +2/+1 alır)
sea giant: 10 mana (8/8 -- mana değeri sahadaki minion sayısı kadar düşer)
shade of naxxramas. 3 mana (2/2 -- stealth / oyuncunun her turunda +1/+1 kazanır)
southsea captain: 3 mana (3/3 -- tüm pirate kartları +1/+1 alır)

rare

abomination: 5 mana (4/4 -- taunt / öldüğünde tüm karakterlere 2 damage vurur)
alarm-o-bot: 3 mana (0/3 -- tur başında eldeki minion'lardan biriyle yer değiştirir)
ancient mage: 4 mana (2/5 -- iki yanındaki minion'lara +1 spell damage verir)
ancient watcher: 2 mana (4/5 -- saldıramaz)
angry chicken: 1 mana (1/1 -- enrage: attack +5)
arcane golem: 3 mana (4/2 -- charge / karşı tarafa bir mana crystal verir)
argent commander: 6 mana (4/2 -- charge / divine shield)
azure drake: 5 mana (4/4 -- spell damage +1 / oyuna girerken bir kart çektirir)
bloodsail corsair: 1 mana (1/2 -- karşı tarafın silahından 1 durability götürür)
coldlight oracle: 3 mana (2/2 -- iki taraf ikişer kart çeker)
coldlight seer: 2 mana (2/3 -- tüm murloc'lara +2 health verir)
crazed alchemist: 2 mana (2/2 -- bir kartın attack ve health değerlerini birbiriyle değiştirir)
deathlord: 3 mana (2/8 -- taunt / ölünce rakibin destesinden bir minion sahaya iner)
defender of argus: 4 mana (2/3 -- iki yanındaki minion'lara +1/+1 ve taunt verir)
demolisher: 3 mana (1/4 -- her tur başında karşı tarafın bir karakterine 2 damage vurur)
emperor cobra: 3 mana (2/3 -- saldırdığı minion anında ölür)
gadgetzan auctioneer: 5 mana (4/4 -- oyuncunun oynadığı her spell kartında bir kart çeker)
imp master: 3 mana (1/5 -- her tur sonunda 1 damage alır ve sahaya 1/1 imp sürer)
injured blademaster: 3 mana (4/7 -- kendine 4 damage vurur)
knife juggler: 2 mana (3/2 -- oyuncunun sahaya sürdüğü her minion'da 1 damage vurur)
lightwarden: 1 mana (1/2 -- oyundaki herhangi bir karakter her heal edildiğinde +2 attack kazanır)
mana addict: 2 mana (1/3 -- tur içinde her spell kartı oynandığında o tur için +2 attack kazanır)
mana wraith: 2 mana (2/2 -- tüm minion'lar 1 mana daha pahalı hale gelir)
master swordsmith: 2 mana (1/3 -- her tur sonunda oyuncunun bir minion'una +1 attack ekler)
mind control tech: 3 mana (3/3 -- oyuna girdiğinde karşıdaki oyuncunun 4 veya daha fazla minion'u varsa birini diğer oyuncuya geçirir)
murloc tidecaller: 1 mana (1/2 -- oyuna her murloc girdiğinde +1 attack kazanır)
nerubian egg: 2 mana (0/2 -- ölünce sahaya 4/4 nerubian sürer)
pint sized summoner: 2 mana (2/2 -- oyuncunun turda oynadığı ilk minion 1 mana indirimle sahaya sürülebilir)
questing adventurer: 3 mana (2/2 -- oyuncunun oynadığı her kartta +1/+1 kazanır)
ravenholdt assassin: 7 mana (7/5 -- stealth)
secretkeeper: 1 mana (1/2 -- her secret kartı oynandığında +1/+1 kazanır)
sludge belcher. 5 mana (3/5 -- taunt / ölünce sahaya 1/2 taunt'lu slime sürer)
stampeding kodo: 5 mana (3/5 -- oyuna girdiğinde attack değeri 2 veya daha az olan random bir minion'u öldürür)
sunfury protector: 2 mana (2/3 -- oyuna girdiğinde iki yanındaki minion'lara taunt verir)
sunwalker: 6 mana (4/5 -- taunt + divine shield)
twilight drake: 4 mana (4/1 -- oyuna girdiğinde eldeki kart sayısı kadar health kazanır)
violet teacher: 4 mana (3/5 -- her spell kartı oynandığında 1/1 violet apprentice summon eder)
wailing soul: 4 mana (3/5 -- oyuna girdiğinde oyuncunun diğer minion'larını susturur)
wild pyromancer: 2 mana (3/2 -- her spell kartı oynandığında kendi dahil tüm minion'lara 1 damage vurur)
young priestess: 1 mana (2/1 -- tur sonunda oyuncunun random bir minion'una +1 health verir)

common

abusive sergeant: 1 mana (2/1 -- oyuna girdiğinde bir minion'a o tur için +2 attack verir)
acolyte of pain: 3 mana (1/3 -- kart her damage aldığında 1 kart çektirir)
amani berserker: 2 mana (2/3 -- enrage: +3 attack)
ancient brewmaster: 4 mana (5/4 -- oyuna girdiğinde oyuncunun sahasındaki bir minion'u oyuncunun eline geri gönderir)
argent squire: 1 mana (1/1 -- divine shield)
bloodsail raider: 2 mana (2/3 -- oyuna girdiğinde oyuncunun silahının attack değeri kadar attack puanı kazanır)
cult master: 4 mana (4/2 -- oyuncunun herhangi bir minion'u öldüğünde kart çektirir)
dancing swords: 3 mana (4/4 -- ölünce rakip bir kart çeker)
dark iron dwarf: 4 mana (4/4 -- oyuna girdiğinde bir minion'a o tur için +2 attack verir)
dire wolf alpha: 2 mana (2/2 -- yanındaki minion'lara +1 attack verir)
dread corsair: 4 mana (3/3 -- taunt / oyuncunun silahının attack değeri kadar düşük mana ile oyuna girer)
earthen ring farseer: 3 mana (3/3 -- oyuna girerken bir karaktere 3 health verir)
faerie dragon: 2 mana (3/2 -- spell ve hero power'lardan etkilenmez)
fen creeper: 5 mana (3/6 -- taunt)
flesheating ghoul: 3 mana (2/3 -- her minion öldüğünde +1 attack kazanır)
frost elemental: 6 mana (5/5 -- oyuna girdiğinde bir karakteri dondurur)
harvest golem: 3 mana (2/3 -- ölünce 2/1 minion summon eder)
haunted creeper: 2 mana (1/2 -- ölünce sahaya iki adet 1/1 spectral spider sürer)
ironbeak owl: 2 mana (2/1 -- bir minion'u susturur)
jungle panther: 3 mana (4/2 -- stealth)
leper gnome: 1 mana (2/1 -- öldüğünde karşı oyuncuya 2 damage vurur)
loot hoarder: 2 mana (2/1 -- öldüğünde bir kart çektirir)
mad bomber: 2 mana (3/2 -- oyuna girerken sahadaki karakterlere random toplam 3 damage vurur)
mad scientist: 2 mana (2/2 -- ölünce oyuncunun deck'indeki bir secret'i aktif hale getirir)
nerub'ar warlord: 2 mana (1/4 -- battlecry özelliği olan kartlar +2 mana ister)
mogu'shan warden: 4 mana (1/7 -- taunt)
priestess of elune: 6 mana (5/4 -- oyuna girdiğinde oyuncuya +4 health verir)
raging worgen: 3 mana (3/3 -- enrage: windfury, +1 attack)
scarlet crusader: 3 mana (3/1 -- divine shield)
shieldbearer: 1 mana (0/4 -- taunt)
silver hand knight: 5 mana (4/4 -- oyuna girerken 2/2 minion summon eder)
silvermoon guardian: 4 mana (3/3 -- divine shield)
southsea deckhand: 2 mana (2/1 -- oyuncunun silahı varsa charge kazanır)
spectral knight: 5 mana (4/6 -- spell ve hero power'lardan etkilenmez)
spellbreaker: 4 mana (4/3 -- bir minion'u susturur)
spiteful smith: 5 mana (4/6 -- enrage: silaha +2 attack verir)
stoneskin gargoyle. 3 mana (1/4 -- oyuncunun turu başında health'ını fuller)
stranglethorn tiger: 5 mana (5/5 -- stealth)
tauren warrior: 3 mana (2/3 -- taunt + enrage: +3 attack)
thrallmar farseer: 3 mana (2/3 -- windfury)
undertaker: 1 mana (1/2 -- oyuncu deathrattle etkili minion sürdüğünde +1/+1 kazanır)
unstable ghoul: 1 mana (1/3 -- taunt / ölünce tüm minion'lara 1 damage vurur)
venture co. mercenary: 5 mana (7/6 -- tüm minion'lar +3 mana ister)
windfury harpy: 6 mana (4/5 -- windfury)
wisp: 0 mana (1/1)
worgen infiltrator: 1 mana (2/1 -- stealth)
young dragonhawk: 1 mana (1/1 -- windfury)
youthful brewmaster: 2 mana (3/2 -- oyuna girdiğinde oyuncunun sahasındaki bir minion'u oyuncunun eline geri gönderir)
zombie chow: 1 mana (2/3 -- ölünce rakip oyuncuya 5 health verir)

free/basic

acidic swamp ooze: 2 mana (3/2 -- oyuna girdiğinde rakibin silahını yok eder)
archmage: 6 mana (4/7 -- spell damage +1)
bloodfen raptor: 2 mana (3/2)
bluegill warrior: 2 mana (2/1 -- charge)
booty bay bodyguard: 5 mana (5/4 -- taunt)
boulderfist ogre: 6 mana (6/7)
chillwind yeti: 4 mana (4/5)
core hound: 7 mana (9/5)
dalaran mage: 3 mana (1/4 -- spell damage +1)
darkscale healer: 5 mana (4/5 -- oyuna girdiğinde oyuncunun tüm karakterlerine +2 health verir)
dragonling mechanic: 4 mana (2/4 -- oyuna girdiğinde 2/1 minion summon eder)
elven archer: 1 mana (1/1 -- oyuna girdiğinde bir karaktere 1 damage vurur)
frostwolf grunt: 2 mana (2/2 --taunt)
frostwolf warlord. 5 mana (4/4 -- oyuncunun sahasındaki her minion için +1/+1 alır)
gnomish inventor: 4 mana (2/4 -- oyuna girerken bir kart çektirir)
goldshire footman: 1 mana (1/2 -- taunt)
grimscale oracle: 1 mana (1/1 -- sahadaki tüm murloc'lara +1 attack verir)
gurubashi berserker: 5 mana (2/7 -- her damage aldığında +3 attack kazanır)
ironforge rifleman: 3 mana (2/2 -- oyuna girdiğinde bir karaktere 1 damage vurur)
ironfur grizzly: 3 mana (3/3 -- taunt)
kobold geomancer: 2 mana (2/2 -- spell damage +1)
lord of the arena: 6 mana (6/5 -- taunt)
magma rager: 3 mana (5/1)
murloc raider: 1 mana (2/1)
murloc tidehunter: 2 mana (2/1 -- oyuna girdiğinde 1/1 murloc summon eder)
nightblade: 5 mana (4/4 -- oyuna girdiğinde rakip hero'ya 3 damage vurur)
novice engineer: 2 mana (1/1 -- oyuna girerken bir kart çektirir)
oasis snapjaw: 4 mana (2/7)
ogre magi: 4 mana (4/4 -- spell damage +1)
raid leader: 3 mana (2/2 -- oyuncunun diğer minion'larına +1 attack verir)
razorfen hunter: 3 mana (2/3 -- oyuna girdiğinde 1/1 minion summon eder)
reckless rocketeer: 6 mana (5/2 -- charge)
river crocolisk: 2 mana (2/3)
sen'jin shieldmasta: 4 mana (3/5 -- taunt)
shattered sun cleric: 3 mana (3/3 -- oyuna girdiğinde bir friendly minion'a +1/+1 verir)
silverback patriarch: 3 mana (1/4 -- taunt)
stonetusk boar: 1 mana (1/1 -- charge)
stormwind champion: 7 mana (6/6 -- oyuncunun diğer minion'larına +1/+1 verir)
stormpike commando: 5 mana (4/2 -- oyuna girdiğinde bir karaktere 2 damage vurur)
stormwind knight: 4 mana (2/5 -- charge)
voodoo doctor: 1 mana (2/1 -- oyuna girdiğinde bir karaktere +2 health verir)
war golem: 7 mana (7/7)
wolfrider: 3 mana (3/1 -- charge)

shaman

**legendary**

al'akir the windlord: 8 mana (3/5 -- taunt + divine shield + charge + windfury)

**epic**

earth elemental: 5 mana (7/8 -- taunt -- overload +3)

**rare**

mana tide totem: 3 mana (0/3 -- her tur sonunda kart çektirir)

**common**

dust devil: 1 mana (3/1 -- windfury -- overload +2)
unbound elemental: 3 mana (2/4 -- oynanan her overload'lı kartla +1/+1 kazanır)

**free/basic**

fire elemental: 6 mana (6/5 -- oyuna girerken bir karaktere 3 damage vurur)
flametongue totem: 2 mana (0/3 -- iki yanındaki minion'lara +2 attack verir)
windspeaker: 4 mana (3/3 -- bir minion'a windfury verir)

mage

**legendary**

archmage antonidas: 7 mana (5/7 -- oynanan her spell kartıyla bir fireball kazandırır)

**epic**

bu hero'nun epic minion'u bulunmuyor.

**rare**

ethereal arcanist: 4 mana (3/3 -- secret bulundurulan her tur sonunda +2/+2 kazanır)
kirin tor mage: 4 mana (4/3 -- bu tur oynanan ilk secret 0 mana ister)

**common**

mana wyrm: 1 mana (1/3 -- her spell kartı oynandığında +1 attack kazanır)
sorcerer's apprentice: 2 mana (3/2 -- spell kartları -1 mana ister)

**free/basic**

water elemental: 3 mana (3/6 -- vurduğu karakterleri dondurur)

druid

**legendary**

cenarius: 9 mana (5/8 -- seçim: tüm friendly minion'lara +2/+2 verir veya taunt'lu iki 2/2 minion spawn eder)

**epic**

ancient of lore: 7 mana (5/5 -- seçim: 5 health verir veya 2 kart çektirir)
ancient of war: 7 mana (5/5 -- seçim: +5 attack veya +5 health+taunt)

**rare**

keeper of the grove: 4 mana (2/4 -- seçim: bir minion'a 2 damage vurur veya susturur)

**common**

druid of the claw: 5 mana (4/4 -- seçim: charge veya +2 health+taunt)

**free/basic**

ironbark protector: 8 mana (8/8 -- taunt)

rogue

**legendary**

edwin vancleef: 3 mana (2/2 -- turda önceden oynanan her kart için +2/+2 kazanır)

**epic**

kidnapper: 6 mana (5/3 -- combo: bir minion'u oyuncunun eline geri gönderir)
patient assassin: 2 mana (1/1 -- stealth + vurduğu minion'u öldürür)

**rare**

master of disguise: 4 mana (4/4 -- bir friendly minion'a stealth verir)
si*: 3 mana (3/3 -- combo: bir karaktere 2 damage vurur)

**common**

anub'ar ambusher: 4 mana (5/5 -- ölünce oyuncunun bir minion'unu oyuncunun eline geri yollar)
defias ringleader: 2 mana (2/2 -- combo: 2/1 minion spawn eder)

**free/basic**

bu hero'nun free/basic minion'u bulunmuyor.

warrior

**legendary**

grommash hellscream: 8 mana (4/9 -- charge + enrage: +6 attack)

**epic**

bu hero'nun epic minion'u bulunmuyor.

**rare**

armorsmith: 2 mana (1/4 --oyuncunun minion'ları her damage aldığında +1 armor verir)
frothing berserker: 3 mana (2/4 -- herhangi bir minion her damage aldığında +1 attack kazanır)

**common**

arathi weaponsmith: 4 mana (3/3 -- oyuna girdiğinde 2/2 silah verir)
cruel taskmaster: 2 mana (2/2 -- oyuna girdiğinde bir minion'a 1 damage vurur ve +2 attack verir)

**free/basic**

kor'kron elite: 4 mana (4/3 -- charge)
warsong commander: 3 mana (2/3 -- oyuna giren 3 veya daha düşük attack'lı minionlara charge verir)

hunter

**legendary**

king krush: 9 mana (8/8 -- charge)

**epic**

bu hero'nun epic minion'u bulunmuyor.

**rare**

savannah highmane: 6 mana (6/5 -- öldüğünde iki 2/2 minion verir)

**common**

scavenging hyena: 2 mana (2/1 -- ölen her friendly beast'ta +2/+2 kazanır)
webspinner. 1 mana (1/1 -- ölünce oyuncunun eline random bir beast kartı verir)

**free/basic**

houndmaster: 4 mana (4/3 -- bir friendly beast'a +2/+2 ve taunt verir)
starving buzzard: 5 mana (3/2 -- oyuna sürülen her beast'la bir kart çektirir)
timber wolf: 1 mana (1/1 -- oyuncunun diğer beast'lerine +1 attack verir)
tundra rhino: 5 mana (2/5 -- diğer beast'lere charge verir)

warlock

**legendary**

lord jaraxxus: 9 mana (3/15 -- hero'yu öldürüp yerine geçer, 3/8 silahı ve 2 mana'ya 6/6 minion yaratma gücü vardır)

**epic**

pit lord: 4 mana (5/6 -- oyuna girerken hero'ya 5 damage vurur)

**rare**

doomguard: 5 mana (5/7 -- charge / oyuna girerken oyuncunun iki kartını yok eder)
felguard: 3 mana (3/5 -- taunt/ oyuncunun bir mana kristalini yok eder)
void terror: 3 mana (3/3 -- oyuna girerken iki yanındaki minion'ları öldürür ve attack'la health puanlarını üstünde toplar)

**common**

blood imp: 1 mana (0/1 -- stealth / her tur sonunda bir friendly minion'a +1 health verir)
flame imp: 1 mana (3/2 -- oyuna girerken hero'ya 3 damage vurur)
summoning portal: 4 mana (0/4 -- oyuncunun minion'ları, 1'den az olmamak kaydıyla -2 mana ister)
voidcaller. 4 mana (3/4 -- ölünce oyuncunun elindeki bir demon kartını sahaya sürer)

**free/basic**

dread infernal: 6 mana (6/6 -- oyuna girerken tüm karakterlere 1 damage vurur)
succubus: 2 mana (4/3 -- oyuna girerken oyuncunun bir kartını yok eder)
voidwalker: 1 mana (1/3 -- taunt)

priest

**legendary**

prophet velen: 7 mana (7/7 -- oyuncunun spell ve hero power etkilerini iki katına çıkarır)

**epic**

cabal shadow priest: 6 mana (4/5 -- rakibin 2 veya daha düşük attack'lı bir minion'unu oyuncunun tarafına çeker)

**rare**

auchenai soulpriest: 4 mana (3/5 -- healing spell'leri ve oyuncu minion'larındaki healing etkileri damage'a dönüşür)
lightwell: 2 mana (0/5 -- her tur başında damage almış bir karaktere +3 health verir)

**common**
dark cultist: 3 mana (3/4 -- ölünce oyuncunun bir minion'una +3 health verir)
lightspawn: 4 mana (0/5 -- attack ve health puanları her zaman birbirine eşittir)
temple enforcer: 6 mana (6/6 -- oyuna girerken bir friendly minion'a +3 health verir)

**free/basic**

northshire cleric: 1 mana (1/3 -- herhangi bir minion iyileştirildiğinde kart çektirir)

paladin

**legendary**

tirion fordring: 8 mana (6/6 -- divine shield + taunt. ölünce 5/3 ashbringer verir)

**epic**

bu hero'nun epic minion'u bulunmuyor.

**rare**

aldor peacekeeper: 3 mana (3/3 -- bir minion'un attack değerini 1'e düşürür)

**common**

argent protector: 2 mana (2/2 -- bir minion'a divine shield verir)

**free/basic**

guardian of kings: 7 mana (5/6 -- oyuna girerken hero'ya 6 health verir)

Bir grup minion.

2) Deck'ler

oyunda bir sürü deck yapabilirsiniz bunların bazıları çok kötü, çok iyi veya çok eğlenceli olabilir ama ranked oynarken "meta" denilen olaya gitmek daha mantıklı olur.

önce deck tiplerinden bahsedelim

agro deck: bu deckler düşük cost değerli kartlar ile oynar oyun başı masa hakimiyetini alıp hemen oyunu bitirmeye odaklanır.
mid-range : bu deck türü agro ve kontrol arasıdır.
kontrol : yüksek costu kartlar ile oyunu oynar tabi ki 1-2-3 costluk kartları vardır ama genelde ileriye dönük kartlardır. armor toplama, masayı kontrol etme vs. gibi. 

class deck'lerine gelirsek

druid

druid ile çok farklı deckler yapmak mümkün ama en popüler deck force of nature + savage roar kombolu ramp druid. deck

bir de şöyle bir druid decki var biraz daha kontrolvari: deck

hunter

eskiden pek agro oynanmıyordu bu class ile genelde mid-range turnuvalarda da kontrol oynuyordu oyuncular ama şu an agro'nun dibi olmuş durumda. fece hunter düşük costlarlar sadece kafaya çalışan lanet bir deck türlü. genelde 5. vs 6. manaya gelene kadar rakibin canı çok düşmüş olur ve oyunu bitirmek için kill command kullanırlar. deck

mage

mage daha çok arenanın babası bir class ama oynayan oynuyor gene. benim bildiğim üç dört tane deck tipi var.

ilk olarak freeze mage'den bahsedeyim; bu deck masadaki minyonları durdurma üzerine kurulu rankenden ziyade turnuvalar için yapılmış bir deck zaten deckin yapan eleman (rdu) bu deck ile dreamhack'ı kazandı. 9. manaya kadar rakibi blizzard, frost nova ile tutuyor daha sonra rakibin canını alexstrasza ile 15'e düşürüp fireball frostbolt+ice lance komboları ile öldürüyor. ice barrier ve ice block secret'larını kullanıyor. deck

agro deck'e gelirsek, gvg ile genel mech'lerde en iyi connom class mech'leri mage için bu yüzden mage kullanıyor genelde agro mech deck'lerine. düşük costlu mech'ler ile oynuyorlar, oyunu bitirmeyi genelde fireball ile yapıyorlar. deck

pek karşıma çıkmasa da bir ara giant'ların olduğu popüler bir deck vardı. belki işinize yarar. deck

Bir deck örneği.

paladin

hiç oynamadığım bir class hatta ranked win sayım "2" o yüzden pek bir oyum yapamayacağım.

genelde kontrol oynanıyor. bence en kötü hero power'a sahip class. kolento deck

priest

genelde kontrol oynanıyor ve oyuncuların deck'leri birbirine benziyor. zaten kesin alınması gereken kartlar belli olduğu için kalan kartlar oyuncunun tercihine kalıyor. combo ağırlıklı bir deck. neredeyse bütün kartlar birden çok kart ile sinerji içinde. bu class anlatarak açıklanmaz zaten o kadar iyi bir oyuncu da değilim. çok iyi oyuncular stream yapıyor zaten izleyerek çözebilirsiniz. genel deck

zetalot sadece priest oynayan bir streamcı.

rogue

üç dört ay önce miracle rogue oynanıyordu ama nerf yedikten sonra bu deck bitti. şu sıralar biraz daha farklı bir deck mevcut. deck

shaman

genelde mid-range ve kontrol oynanıyor. shaman'da bol bol oynamak gerekiyor çünkü overload dedileri nane yüzünden mana curve ayarlamak sıkıntı oluyor. overload şu demek; mesela 5. manadayız ve bir kart oynayacağız overload 2 yazıyor o kartı oynadığımız zaman bir sonraki tür yani 6. manada -2 mana gidiyor 6 mana yerine 4 manamız oluyor. deck

warlock

genelde iki tip lock deck'i var sanırım, şu sıralar üç oldu bu.

önce zoo'dan bahsedeyim. zoo deck düşük costlar ile oynar genelde masayı kontrol eder ne zaman minyon temizleyeceksin ne zaman kafaya vuracaksın bilmek gerekir. lockun hero power kart çektirdiği için kart sıkıntısı yaşamaz. deck

bir diğer deck handlock dedikleri kontrol deck türü var. hero power ile kart çeker elinde kart biriktirir. 4. manada yere 8-8 giant inebilir, öyle hayvandır. deck

demon'lardan oluşan bir deck yapılıyor şu an ama onun hakkında bir bilgim yok.

warrior

adam gibi sadece bir tane deck tipi var o da kontrol warrior. oyunun en kusursuz deck'lerinden bence en iyisi. ayrıca oyunun en pahalı deck'i. deck

Pahalı Figürleri ve 650 Kitabıyla Masa Üstü Strateji Oyunlarının Babası: Warhammer 40000