Jenerikleriyle Akıllarda Yer Etmiş Efsane Türk Dizileri
Üzerinden yıllar da geçse bazı dizilerin jenerikleri unutulmuyor. Türk dizi tarihinde de onlardan bolca var.

Ruhsar

güzel bir jenerik müziği vardı ve nakaratı çok güzel seslendirilmişti. kimin söylediğini hala merak ederim. cem davran diyen var ama benzetemedim ben pek.

Çılgın Bediş

dizide yaş ortalaması 30-35 skalasında olan kadınlara liseli kız rolü verilmesi, 18 yaş altı olması beklenen liseli kızların gayet 18 yaş üstü olmayı gerektiren eylemleri icra etmesi gibi absürdlükleri olsa da dizinin jenerik müziğinin ve o çizimlerin gerçek oyunculara dönüştüğü jeneriğin hoş olduğunu kabul etmek gerekir.

Bizimkiler

bu dizinin birkac nesil uzerinde bu kadar derin etki birakmasinin nedenlerinden biri de, pazar gecelerinin o karanlik, banyolu, sikintili etkisinin uzerine eklenen basit bir org ile kaydedilmi$ jenerik muzigidir.

bu muzik tema olarak hizlidir ama ayni zamanda huzunludur. o donemin dallas gibi amerikan dizilerinin jenerik muzigi formunda bestelenmi$tir.

Kaygısızlar

jeneriğini ne zaman duysam çok duygusallaşırım gözlerim dolar. insanın çocukluğu aklına geliyor , güzel olan yıllar.

sanırım türkiye de en iyi dizilerden biri , bir de sıdıka vardır, hey gidi hey.

ayrıca kültekin' in adamlarından kürşat yani tevfik abi ile de aynı sette çalışma imkanımız olmuştu , set aralarında gidip kaygısızlar muhabbeti yapardık. çok güzel insan .

Sıdıka

jenerik müziğinin nakaratı şöyle idi yamulmuyorsam;

gir içeri, kır dizini, dön önüne
kız sıdıka
annen görür, baban duyar, dayak yersin
kız sıdıka

Tatlı Hayat

jenerik şarkısı akıllardan silinmeyen eğlenceli dizi.

- tatlı haaaayat, tatlı haaaayat, aaaaaaaaah, tatlııı haaayaaaaat.

Yılan Hikayesi

geçenlerde uydudaki bir dizi kanalında 2. bölümüne denk gelip izlediğim dizi. artık o zamanlar nasıl bir buhran içerisindeyse, koca ülke bu vasat dizinin müptelasıydı. diğer yapımları gibi tam bir tayfun güneyer projesi, ne bir eksik, ne bir fazla.*

yalnız söylemek lazım, jenerik müziği türk dizi tarihinin en iyisidir. bu müziği helvacıoğlu flütüyle çalmayan çocuk yoktu o zamanlar.

Lise Defteri

liseye başlayacağım yaz başlayan dizi. oğlum çok havalıydılar.. ne hayaller kurduk ama adamların lisedeki ortamlarını yeminle üniversitede bulamadım..

Asmalı Konak

gerçekten zamanına göre türk dizilerinin gerek oyuncu, gerek konusu, gerek müzikleri, gerekse kalitesiyle baya bir üstündeydi. şimdi açıp tekrar başlasak sırıtmaz, şu an bile piyasadaki dizilerin baya bir üstünde bence.

ayrıca..

uvaaaa binbeeee ovaa ovaa ooooo, balvaaarr baalvaaarr ooooooo oooo..

Çiçek Taksi

mikemmel jeneriğinin sözleri nasıl yazılmamış hayret ettim doğrusu.

çiçek taksi durağı burası
taksimin rengi buğday sarısı
kiminin parası, kiminin duası
durmadan koş dur (koştur gibi de geldi bilemedik), ekmek parası
farketmez gündüz gece yarısı
taksicinin derdi ekmek kavgası
şişik olmalı lastiğin havası
çiçek taksi durağı burası
helal vatandaşın parası
taksimin rengi buğday sarısı
taksici de aile babası
bazısı çeker gönül yarasını.

p.s bu sözleri yazabilmek için 123456789 defa dinlerken bana eşlik eden beyimsize teşekkürlerimi sunuyorum; tişikkirler biyimsiz.

Çarli

afakan rolündeki ilker aksum, bu dizide adeta bir jim carrey performansı sergilemiştir. yekta kopan'ın sesiyle de birleşince hacıbekir lokumu olmuştur.

Koçum Benim

zamanında üç kere başa dönüp tekrardan bütün bölümlerini izlediğim türk televizyon tarihinin efsane lise dizisi. bu dizide yer alan pek çok insan şu an herkes tarafından bilinen oyuncular. yalnız ozan güven'den sonra başrol olarak seçilen oyuncu bir türlü büyük yapımlarda yer alamadı. * daha çok kliplerden hatırlıyorum kendisini. oyunculuğu iyidir kötüdür bilemem ama hatırladığım kadarıyla ses tonu kötüydü. jenerik müziği de ayrı güzeldir bu dizinin.

Böyle mi Olacaktı

boooooyle mii olacaaaktiii boooyle miii olacaaktiiii diye de bi sarkisi vardir jenerik tadinda. (bkz: yazili melodi denemeleri)

Ferhunde Hanımlar

özellikle çekim planlarıyla, klaisk türk ailesi havasının çok çarpıcı bir şekilde verilmesinin bu dizinin başarısında büyük payı vardır.

sabit veya alışılagelmiş çekim planları yerine uzun koridorun sonuna yerleştirilmiş kamerayla, bir bayram sabahı odalardan tuvaletlerden, giren çıkan aile sakinlerinin telaşı muhteşem bir doğallıkta yansıtılır. mesela tuvaletin önünde bir yandan saçını yapıp diğer yandan çene çalan nevzat, kordiorda kendisini dinleyen necla'ya bir şey anlatırken diğer yandan saçını yapmasına yardımcı olan müjgan'ın saçını çekiştirmesine kızar. bu esnada odasından çıkan ferhunde nevzat'a "ne bağırıyorsun kızım" diyip başka bir şey söylemeden mutfağa yönelir. doğaçlamanın çok da kullanıldığını tahmin ettiğim bu ve bu gibi sahnelerde türk ailesinin doğallığı ve telaşı en başarılı şekilde verilir bu dizide.

bir de her dizide her odanın belli planları var. kamera nerdeyse hep aynı yere yerleştirilir. bu dizide ise kamera o anki sahnede en çok nerede başarılı olacaksa oraya yerleştirilir. bu yüzden dışardan bakılan bir dizi havası yerine, evin içindeymiş gibi hissedersiniz kendinizi.

doğallık, başarılı tiyatrolcular ve nermin tabii ki en büyük silahlarıdır.