Model, Vücut Tipi ve Kumaş Tüyolarıyla Birlikte: Gelinlik Alacaklara Kapsamlı Tavsiyeler
Hazır düğün sezonu yaklaşıyorken evlilik sırasında gelinlik giymek isteyenler için yardımcı olabilecek tavsiyeler, buyrunuz.
Model, Vücut Tipi ve Kumaş Tüyolarıyla Birlikte: Gelinlik Alacaklara Kapsamlı Tavsiyeler
iStock


gelinlik alırken kazıklanmamak için asgari düzeyde kumaş bilgisine ihtiyaç var öncelikle

gelinliklerin fiyatı, kullanılan kumaş, tül, dantel ve işçiliğe göre değişir. "bir gece giyicem alt tarafı" deyip evdeki güneşliği söküp gelinlik diktirsek olmaz. bir gecede atar o kumaş çünkü. gelinliklerde benim tavsiyem jakarlı ipek satenler kullanılması, tül dantel ve boncuklar bulunmamasıdır.

gelinlik kumaşlarını şöyle anlatacak olursam


düz saten

bildiğin dandik saten kumaş. metresi 4-5 liraya filan geliyor. kenarları çabuk atar. ip çekilir. geceliktir, efenime söyliyim işte sandalye giydirmesidir o tarz şeylerde kullanılması, gelinliğe bulaştırılmaması lazım gelir.

krep saten

abiye ve gelinliklerde en çok kullanılan saten türü budur. iyi dikiş verir, dökümlü durur.

likra saten

bu ince likralı ve kalın likralı diye ikiye ayrılır. ince likralı satenden çamaşır yapılır. saten donlar var ya na onlar. kalın likra satenler mat yahut parlak saten olabilir. şişmanca insanlar mat kalın likra saten tercih edebilirler.

kalın mat saten

bu likrasız. gelinlik kumaşında çok kullanılır. sert böyle.

şifon

bunlar gelinlikte çok kullanılır. ikiye ayrılıyor. multi şifon ve single şifon. single şifon dandiği. ben pek bi farklarını göremedim gerçi.

tül

efenim bu tül dediğimiz şey de çeşit çeşit. likralısı var, greek var, kristal tül var, lurex tül var. lurex tül kendinden simli. onun dışında düz tüllere glitter baskı teknikleri ile taşlar pullar işlemeler vs yapılıyor. para tutan zımbırtı bu. bir de ucuz tarlatan tülü var. gelinliğin içine giyilen tarlatanı kaplamaya.

organze

gelinlikte organze de çok tercih ediliyo. ama kumaş üreticileri bunun da çeşit çeşidini çıkarmış. kristal organze var mesela. buna aynı zamanda muz yahut kumlu organze de deniyor. saten organze var. normal satenden ayrıymış bu. mat organze var. ipek organze var metresi dünyalar para lan.

tafta

taftadan gelinlik yaptıranın kafasına tahta düşsün.

heh bir de fransız dantel denilen şey var. bunun gerçekten fransız dantel mi yoksa çakma mı olduğunu anlamak zor. annem anlıyo ama o da senelerin terzisi ben mi anlıycam allasen.

bir de bir kumaş ipek mi değil mi nasıl anlıyoruz, ufak bi örneğini alıp yakıyoruz. polyester karışımlıysa kapkara bi duman çıkar. ipek beyaz duman çıkarır, alevli yanmaz. gelinliğinizi de ipek yaptırcak kadar zengin değilsinizdir sözlükçüler, ama ben yine de söyliyim dedim.

gelinliği hazır alıyorsanız zaten giyer denersiniz problem yok. ama diktiriyorsanız kumaş örneklerini ve istediğiniz modeli alıp bi bilene danışmanızı tavsiye ederim.

Gelinlik modelleri, bel seçenekleri ve diğer tüyolar

"ben evleniyorum, kumaşı filan yazmışsın iyi hoş da, model seçimi konusunda ne yapacağım, bana neyin yakıştığını nerden bileceğim" gibi sorularınız üzerine, bu entry'de sizlerle vücut tipine göre gelinlik modeli seçimi hususundaki bilgilerimi paylaşacağım.

madem bir şey yapıyoruz tam yapalım, konu komşu akrabayı çağıralım düğün dernek edelim, nikahımıza tüm dost ve akrabalarımızı davet edelim diyenler elbette ki o gün için özel bir şey giymek isteyecekler. zaten düğünlerde, konu komşu teyzelerin ilk dikkat ettiği şey gelinin şıklığıdır. "aman evinin perdelerini takmış sırtına gelmiş" demek için can atıyor bu insanlar. itiraf ediyorum ben de sadfgdsd

iyi bir gelinlik için, öncelikle iyi bir terzi seçmek gerekir. eğer ki hazır gelinlik alıyorsak, yine iyi bir terzi, moda evi, stil danışmanı filan bulmak icap eder. terzisi iyi olan gelin, düğününde çirkin olmaz. bu kadar açık net bunu söylüyorum. benim halam dünyanın en çirkin karısıyken, düğününde adeta bir grace kelly olmuşsa, bunu terzisine, kuaförüne ve makyözüne borçludur. annemin demesine göre, halam gördüğü en güzel gelinmiş. hala der "o kızı o hale nasıl soktular anlamadım" diye.

Aktris Grace Kelly.

gelinlikler için standart modeller vardır. öncelikle bunları bilmemiz gerekir

bu standart modelleri bildikten sonra, kendi vücut tipimize hangi model uygunsa, o standart modeldeki gelinlik örneklerinden devam ederek, gelinlik seçiminde kaos ortamı yaratmaktan kurtulmuş oluruz.

kraliyet tipi gelinlik

bu gelinlik türü, eskilerin robadan elbise dediği şeydir. yani yüksek belli. yani göğüs altından bollaşır. a şeklinde, yahut dar kesim olarak çalışılabilir. asıl olarak uzun kollu güzel dursa da, straplez de çalışılabilir.


tüp tipi gelinlik

tüp deyince aklınıza piknik tüpü gelmesin lan. öyle değil. dar uzun bir tüp şeklinde vücudu saran, bele oturan tipte bir modeldir. en seksi gelinlik modeli de budur.


balo tipi gelinlik

klasik kabarık etekli gelinlik işte.


prenses tipi gelinlik

bunun eteği, balo tipinden farklı olarak, belden birden kabarıklaşmaz. hani çok kabarık olmayan ama kabarık etekli gelinlikler işte anladınız siz.


balık etekli gelinlik

itikadımca en dandirik gelinlik tipi budur. zaten balıketek sevmem. kim gelinliğe uydurduysa allah bin belasını versin. ama var bu modeller.


sevgili gelinlerim, şimdi modellerin neler olduğunu öğrendik. gelelim hangi vücuda hangi tip gelinlik modellerinin gideceğine

zayıf, uzun boylu, kum saati vücutlu manken gibi hatunsanız, size zaten her gelinlik modeli yakışır siktirin gidin ölün amk kıskanıyorum sizi. neyse, bu güzel hatunlar tüp tipi gelinlikle aşırı derecede güzel olurlar. normalde zayıf olduğu halde göbeği/götü/memesi olanlar bu modelden kaçınmalıdır. ya da kaçınmasın, korse giysin amk. meme kısmını kamufle etmek için, gelinlik yakalarını anlattığım kısımdaki triklerden birini uygulayabilirler.

efenim "benim belim kalın, göbeğim var, götüm büyük" diyenler, a tipi gelinlik dediğimiz kraliyet tipi gelinlik seçebilirler. yüksek bel gelir. istersen dar iner istersen geniş iner. belini kamufle eder götünü örter.

jennifer lopezler kabarık etekli modelleri tercih etsin. prenses modeli olur. balo tipi olur. balıketek giyerlerse ben size böyle mi öğrettim lan diye ağızlarına ağızlarına vururum. göt omuz dengesi kurmak için yaka kısmında trikler olabilir. beli kalınlar, illa kabarık etek diye tutturursa prenses tipinde değil de, balo tipinde korsajlı bir şey giyebilir. ama onlar için ideal olanı kraliyet tipidir. bir de geniş omuzlular var. onlar da prenses yahut balo tipi gelinlik giyebilirler. yaka kısmına göre, a tipi de olur. ama tüp tipi yahut balıketekli giyinmekten kaçınsınlar. rus gülle takımından gelmiş gibi görünürler.

gelinlik bel kısımları da çeşitli standartlardadır

normal bel

bir çok gelinlik böyledir. düz bel çizgisi. minyonlar bunu tercih edebilir.


düşük bel

kum saati vücutlular, geniş göğüslüler, dar vücutlular bu tarz bel tercih edebilir. kalın belliler geniş omuzlular bunu tercih etmesin. 


belden sivri

belini dar göstermek isteyenler bunu giysin. belini dar göstermek derken, hani omzu çok olmayan anlamında. bildiğin dikdörtgen vücudun varsa giyme. minyonlar hiç giymesin bunu zaten.


yüksek bel

yani bu göğüs altından robalı dediğimiz şey. bunu düz beli olanlar, götü olanlar giysin. kısa boylular giysin. kum saatliler giymesin.


gelelim gelinlik yakalarına

gelinliğimize doğru yaka seçersek, modelinde hata yapmış olsak bile gelinliği kurtarabiliriz aslında. çünkü odağı üste çekeriz, kimse götümüze belimize bakmaz filan. ama olsun yine de modellere dikkat. neyse anlatıyorum...

sıfır yaka

bunu nadide sultanlar giymesin. memesizseniz güzel durur.


yuvarlak yaka

çoğu kişide iyi durur. yine de nadide sultanlar çekinceli dursun. türbanlı gelinler yuvarlak yaka üzeri cepken şeklinde bolerolar giymesin. zevksizlik örneği. al kızım sıfır yaka yahut hakim yaka uzun kollu bişi, ne cepkeni yaa!


kare yaka

herkesin kurtarıcısı. diyelim ki straplez bir gelinlik aldık. ama farkettik ki kollar patlıcan olmuş. hemen bir bolero diktirir gelinliği kare yaka yaptırırız. bolero'dan tiksinmekle birlikte, gelinliğe doğru uygulanırsa çok şık durabildiğini kabul ediyorum.


v yaka

bu nadide sultanlara, memesizlere göre değil. normal memesi olanlar giysin. ne kadar destekli sütyen de giysen kurtarmayabiliyo memesiz kardeşim. kısa boylu gelinler v yaka hatta v sırt dekoltesi verirse daha uzun dururlar. bu modelleri kısalara öneriyorum.


kayık yaka

geniş omuzlular, nadide sultanlar bunu tercih etmesin. jennifer lopezler tercih etsin. memesizler tercih etsin. kayık yaka güzeldir. gelinlikte harika durur.


yarım kayık yaka

sabrina yaka deniyor buna. çokzeldir. özellikle kraliyet tipi gelinlikle kombinleyince daha çok severim. geniş omuzlular bunu tercih edebilir. çok şık, elegan durur. nadide sultanlar bunu da giymesin.


spagetti askı

efenim ince askılı gelinlikleri şişkolar, nadide sultanlar filan giymemeli. onun dışında herkes bir şekilde uydurup giyer.


japone yaka

bu da, kurtarıcı yaka çeşididir. geniş omuzlu musun, kolların patlıcan mı, memen mi var, straplez gelinlikten başka beğendiğin model mi çalışılmıyor? gel vatandaş geeell, diktir bi bolero olsun sivithart gelinlik sana japone yaka.


havuz yaka

bunun kayık yakadan farkı, düşük omuzlu olması. yani kolları omzu kapamıyor. dolayısıylan geniş omuzlu hanımlar bunu giymemeli. kollar tombişse de giymek olmaz. uzun kollu şeyapmak lazım.


prenses yaka

bu çok audrey hepburn bişi. ama çok da kurtarıcı. kollar tombikse o tombikliği de örter. kısa belliysen de iyi olur. ama dedim ya çok audrey hepburn bişi. köprücük kemiğin belirgin diilse mesela ne bileyim, omuzlar genişse olmaz.


sütyen yaka

sivithart model en sevdiğim. nadide sultanlar size gün doğdu. onu giyme bunu giyme dedim durdum dimi, al bunu giy işte. kum saati vücutlular da bunu giyebilir. güzel durur.


straplez

minyonlara kum saatlerine göre bişey bu. memesizler straplez giymemeli. en azından bi ip askı bişi yaptırın gözünüzü seviyim yaa. straplez gelinlik almış başını gidiyor kollu gelinlik çalışmıyor kimse. arkadaş bu herkese yakışmaz. tembel moda evleri yüzünden gelinler tapon tapon evleniyor.


hakim yaka

dik yaka da deniyor buna. uzun gözükmek isteyenler pek tabii ki tercih etsin. ama boynun yoksa ı-ıh. resmen boyunsuz çıkarsın düğün fotolarında. ömrün boyunca bak bakabilirsen sonra o fotoğraflara.


halter yaka

efenim geniş omuzlular hakikaten halter yakayla çok seksi oluyorlar. kısa bellilerde de güzel duruyor. omzun yoksa, minyonsan giyme.


tek omuz

minyonlar ve kum saati vücutlular için süper seksi. patlıcan kollular uzak durmalı.


işinize yarayacak birkaç önemli tüyo

evet şimdi yapmak gereken, vücut tipine göre olan gelinlik modeliyle, doğru yakayı kombinlemek. birkaç başka tüyo da var tabii onları da yazıyım da akıllarda soru işareti kalmasın:

* uzun boylu gelinler, uzun kollu gelinlik yaptırmasın. maymun çarli gibi görünürsünüz.

* parmaklı uzun beyaz eldivenler ve hatta parmaklı kısa beyaz eldivenler, ve hatta beyaz eldiven giymeyin. trafik polisi gibi ne o öyle? illa eldiven giyilecekse, parmaksız, dantel eldivenler daha şık duruyor. parmaklı eldiven giymeyin bence. yüzüğünüz gözüksün parmağınızda. böyle çok güzel.

* kısa boylulara genelde kabarık gelinlikler önerilmez. ancak 38 beden filansan kardeşim, hiç korkma giy prenses tipini. yoksa düğünde kaybolursun sdfgds gelin nerde diye millet sağa sola bakar.

* gelinlik bir de düğün mekanına göre de değişir. kır düğünü, köy düğünü veya sokak düğünü yapacaksan, kuyruklu gelinlik abes olur. kabarık olmayan, hatta kısa gelinlikler uygun. "elalem ne der"i değil, pratik olanı düşünün. ne oynayabilirsin ne yürüyebilirsin kızım mal mısın? servetinin önemli kısmını döktüğün gelinliğin etekleri iki dakkada bok gibi olur.

* gelinlik üstüne beyaz kürk etoller güzel durur. gerçek kürk değil elbette. ağzınızı yüzünüzü kırarım ağır konuşurum gerçek kürk giyerseniz.

* gelinliği diktirirken, minimum üç prova gereklidir. provada, kendinizi her açıdan görebilmeniz için üç tane boy aynasının uygun açılarda dizilmesi elzemdir. bunu dizmeyen terzi dombilidir, taocudur. hıncaldır uluçtur. ibne gibi puşt gibi bişeydir. gelinlik provasında gelinliğin içine giyeceğiniz çamaşırları, ayakkabı çanta aksesuar allah ne verdiyse deneyin. zira önemli bişey bu.

* doğru gelinlik modeli seçilse bile, doğru kumaş olmazsa olmaz. gelinliğin fiyatı zaten dikim kalitesi ve kumaş kalitesi ile ilintilidir. dolayısıyla kumaş işinden anlayan biriyle gidin. gelinlik kumaş seçimi hakkında yukarıya yazdım, okur ibret alırsınız.

* gelinliği seçerken damadın tipini de göz önünde bulundurun. misal adam ince kısa boylu bişi, sen giyindin kabarıkları oldun dalyan gibi. adam gelinliğin eteğinden sana yaklaşıp dans edemiyor. olmaz. tip derken, bunu kastettim. yakışıklılığı değil.

neyse efenim. bir "zipirinsan ile evleniyorum entarisi"nin daha sonuna geldik. yapımda ve yayında emeği geçen herkese mutluluklar diliyorum.