Sonbaharda Bir Başka Güzel Olan Kapadokya'ya Gideceklere Tavsiyeler

Kapadokya'da görülmesi gereken yerler nereler? Kapadokya'da ne yenir-içilir?

güvercinlik vadisi

nazar boncuklu ağacıyla ünlü, manzarası şahane bir vadi. bir sürü güvercin var doğal olarak etrafta.

3 güzeller

kapadokya denince akla gelen ilk şey peri bacası olunca bizi de ilk olarak en ünlüsünü görmeye götürdüler. anne-baba ve çocuk olarak adlandırmışlar. devasa boyutta peri bacaları. hava açık olduğu zaman anne ve baba peri bacasının arasından baktığınızda erciyes'i görebiliyorsunuz. şansımıza biz görebildik. gerçekten güzel bir görüntüydü.

turasan şarap mahzeni

bölgenin ünlü şarap mahzenine gidip şarabın nasıl yapıldığını, şarap çeşitlerini öğrenip, mahzeni gezdikten sonra tadım için satış kısmına geçtik. şarap aşığı bir insan olarak 3 şişe şarabımı kaptım tabii ki.

mustafapaşa (asmalı konak)

ünlü konağı görmeden olmaz dediler getirdiler bizi buraya. ancak giderken büyük umutlarla gittim. o dizide gördüğümüz koca konak karşımıza çıkacak diye ama onu göremedik maalesef. dizinin ilk başlarında kullanılan daha sonra yangın çıktıktan sonra değiştirdikleri konağı gördük. burayı otel haline getirmişler ve tabii ki misafirler olduğu için içeriyi gezemedik. burada tam göbekte şirin ufak bir kahve var, 15 dakika oturup bir çay-kahve içmenizi tavsiye ederim.

dervent vadisi

kapadokya bölgesinin tamamı vadilerden oluştuğu için tek tek açıklama yapamayacağım, ancak burada göreceğiniz en güzel şey deve şekline benzeyen peri bacası olacaktır. burada zaten çok vakit de geçirmedik, fotoğraf çekip alandan ayrıldık.

uranos sarıkaya

bu dışarıdan bakıldığında ufak çaplı bir dağ gibi gözüken ve dağın içine oyulmuş bir restoran. muazzam güzellikte bir yer. ben gerçekten etkilendim. yemek salonunun tam merkezinde kanun çalan birisi var. ortama çok uygun olmuş. yemekleri başarılı ve bence fiyat olarak fazlasıyla uygundu.

çavuşin köyü

burada bir adet çömlekçiye girip nasıl yapıldığını izledik ve 2 üniversite bitirmiş (bir tanesi mühendislik) çömlek ustası abimizden çömleklerle ilgili bilgiler aldık.

paşabağ vadisi

burası peri bacalarını en çok görebileceğiniz vadilerden bir tanesi. uzun süre vakit geçirebilecek bir yer çünkü çok geniş bir alana yayılmış.

el sanatları merkezi

bölgede en çok çıkan taşlardan biri olan onyx in nasıl işlendiğini, nerelerde kullanıldığını gösterip anlattıktan sonra satış kısmına geçtik. doğal taşlardan yapılmış takılar, onyxten yapılmış süs eşyaları olan bölümde bir süre gezip elma çayımızı da içtik.

hacı bektaşi veli türbesi

burada hacı bektaş hakkında bilgilendirme yapıldıktan sonra tek tek aş evi, ibadethane, ve türbeleri gezdik. galiba tur boyunca en uzun zamanı buraya ayırdık. yaklaşık 2 saate yakın bir zaman buradaydık.

han restoran

avanos'ta bulunan bir yer. açık büfe. yemekleri idare eder.

göreme açık hava müzesi

burada şu an hatırlayamadığım zamanlardan kalma kiliseler mevcut. yine taş yapılardan oluşuyor. ancak en sinir olduğum şey zaten para verip girdiğimiz yerde bir kere daha para ödememiz gereken (müze kart geçmiyor) bir kilise olmasıydı.

kaymaklı yeraltı şehri

daha yazmaya başlamadan içim daraldı bile. girerken uyarıları yapıyorlar. klostrofobisi, astımı, kalp rahatsızlığı olanlar girmesin diye. çünkü 1 kat aşağı indikten sonra geri dönebiliyorsunuz, ancak sonrasında sonuna kadar gidip - ki bu -25 m oluyor- çıkışa yönelebiliyorsunuz. ben ne akla hizmet gidebileceğimi düşündüm bilmiyorum. ilk kattan sonra tünellerden geçerek ilerliyorsunuz ve inanılmaz iç sıkan bir ortam. evet güzel ve değişik bir şey görmüş oluyorsunuz ama ben ciddi anlamda öleceğimi düşündüm oradayken.

narlı göl

burada kahve molası verdik. 15 dakika fotoğraf çekip yolumuza devam ettik. görüntü şahane orası ayrı ama çok vakit geçirilecek bir yer değil.

ıhlara vadisi

burayla ilgili çok şey yazabilirim işte. ilk girişte yukarıdan baktığınızda bile şahane bir manzarayla karşılaşıyorsunuz. 400'e yakın merdiven inip çıkarak vadiye ulaştıktan sonra görüntüye aşık oldum. özellikle ekim ayında çok başarılıydı bence. geri dönerken nefes nefese kalmamanıza imkan yok tabii ki ama kesinlikle görülmesi gereken bir yer.

tuz gölü

buraya dönüş yolumuzda uğradık. görüntü muazzam.