Tarkan'ın Yeni Teşrif Eden Albümü "10"un Şarkı Şarkı Ayrıntılı Bir İncelemesi

Megastarımız Tarkan, uzun bir süredir beklenen yeni albümü "10" ile tekrar gündemde. Sevenlerinin merakla beklediği albümü Sözlük yazarı "bilimkurgusal" tek tek incelemiş.
Tarkan'ın Yeni Teşrif Eden Albümü "10"un Şarkı Şarkı Ayrıntılı Bir İncelemesi



içerdiği parçaları tek tek analiz ederek, tarihe not düşmek istedim. bazı müzikal terimlerin türkçe karşılığını yanlış biliyorsam affola, ama olabildiğince doğru izah etmek için çaba sarf ettim.

#1 yolla

bariz bir "yakar geçerim" rip-off'u (türevi), bu konuda söylenecek çok şey yok. ama rip-off olmasından daha ciddi sorunlar var.

Ajda Pekkan - Yakar Geçerim


"sürü sürü bir sürü çile, toplanmış geliyorlar" ve "içime ata ata pat diye patlıycam" şeklinde devam eden bölümde bariz bir prozodi katliamı var. tarkan usûl bilen, ölçü bilen adam, bu bürünsüzlükten adam öldüren şeye nasıl olur vermiş anlamak mümkün değil.

genel olarak nakaratsızlıktan can çekişen albümde, bariz bir nakaratı olduğu için, bu şarkıyla çıkış yapacak olmasına şaşmıyorum da nakarattan sonra gelen apaçi sample'ı duyunca gerçekten şaşırdım.

şarkı teknik açıdan bir felaket bence, ama kesinlikle tutar.

#2 çay simit

"köprüleri yıkamayız ki, gemileri yakamayız ki, biz ayrılamayız ki" vs. diye giden o cibiliyetsiz bölüm ve ağızda hint kınası tadı bırakan şu üflemeli çalgı sesi ile tam bir simit sarayı jingle'ı, tebrikler. umarım gülşah tütüncü adıyaman tütünü çiğneyip beste yapmayı bırakır da bir daha böyle şeyler duymayız.

#3 beni çok sev

tam bir mustafa ceceli parçası, ne eksik ne fazla. edeb ya hu.

#4 ben senin

allah aşkına, önce bir 4 sene evvel çıkmış evrim özkaynak versiyonuna bakın, bir dinleyin... zuhal olcay daha ölmeden reenkarnasyonunu başlatmış resmen kadın, yorumu ne kadar güzel...

Evrim Özkaynak - Ben Senin


şarkının altyapısı da tarkan ve ozan çolakoğlu'nu karşısına oturtur, özel ders verir. şarkıyı bağcılar-kirazlı metrosu gibi doldurup, rayların üzerine salmışlar resmen :( yorucu.

#5 çok ağladım

tarkan'ın sırf götlüğüne harcanan ingilizce albümündeki (come closer) touch ve adımı kalbine yaz albümündeki muazzam parça sen çoktan gitmişsin ekolünde ilerleyen, harika bir şarkı.

Tarkan - Touch


işte 90'lar ruhu ile 2017'yi harmanlamak böyle bir şey. ardından tuesday'i dinleyin, bakın kulağa o zaman nasıl gelecek...

Burak Yeter - Tuesday ft. Danelle Sandoval


albümün en sevdiğim parçası oldu. murat matthew erdem katkısı var mı acaba?

#6 her şey fani

herşey birleşik yazılır diye öğrendik, ayırdılar. sezen aksu artık güzel slow yapamaz diye öğrendik, şaşırttılar. tam teşekküllü bir sezen aksu slow'u. bence tarkan'a hafif ağır kaçmış ama nezih. en azından bir nakarat, bir meyan duyabiliyoruz.

#7 kedi gibi

daha girişte ritm dinleyiciyi hemen yakalıyor. o açıdan albümde "doğal hit" olan tek parça. tarkan'ın nakarata kadar olan kısımdaki sesi efektsiz, temiz. özlediğimiz gibi. (efekt yapma efekt!)

"ne çok özledim" derken, bizim özlediğimiz o vurgulu tarkan işvelerini, cilvelerini duyabilmek mest edici.

fakat şarkının ne yazık ki yine nakaratı yok. bu şarkıda nakarat zannedilen şey, bence aslen köprü.

bu albümü yaparken "intro-verse-bridge-chorus-solo" elementlerinden chorus'u komple elemişler. sanıyorum solo'ya tekabül eden meyanlar da eksik, yok.

eğer melodik nakaratı ya da hiç yoktan ay parçasındaki gibi bir meyan bölümü olsaymış instant-classic olurmuş.

yazık.

#8 hodri meydan

yeniden düzenlenmiş bir orhan gencebay şarkısı havası var. ve düzenlemede giriştikleri bir takım olaylar hoşuma gitti, ama sözler çok bayık. yani bu "beni yıkamadın zalim felek, sal üstüme dertleri ama hepsini harcarım" temasını ben sevmiyorum, sanırım o yüzden ısınamadım. bir arada kalmışlık, bir olmamışlık var şarkıda.

#9 biz çocukken

hele şükür intro'su aceleye getirilmemiş bir parça duyabildik dedim dinlediğimde. daha da ötesi usûl, ölçü, melodik akış ve prozodi anlamında albümün en eli ayağı düzgün, teknik açıdan doğru parçası bence bu. eğer nakaratı düz değil de daha nağmeli, daha melodik olsaymış anında hit olurmuş. naif sözleri, orta ritmi ve meyanıyla bence tarkan şarkısı gibi tarkan şarkısı.

#10 bal küpü

tam her üyesi ayrı sakar, babası tatlı-sert ve çocukları hülyalı iç anadolu ailesi dizisinde, kız tarafının nişan alışverişi sahnesine konulacak dizi müziği olmuş bu. sözleri erotik, bir tarkan geleneği olarak da alaturka tınılı yaptınız diye, bu gıygıyı şarkı diye yiyecek değiliz.

#11 acımasız

tam bir nazan öncel şarkısı, tam ama. nazan öncel'i seven sever, sevmeyene hiçbir şey ifade etmez. aksak ritmli, eşya resim yakmalı nazan öncel 101.

#12 sevdam tek nefes

hani aslen alaturka nağmeli, canlı enstrümanlarla kaydedilmiş bir şarkıymış da, suat ateşdağlı hasbelkader remix yapmış gibi bir şarkı.

sanırım bu şarkının düzenlemesi yapılırken ozan çolakoğlu evlilikti, ev almaydı, çocuktu, gülşendi bunlarla uğraşıyordu. yoksa duyduğum şeyin başka bir açıklaması olamaz. gül gibi şarkıyı hiç etmişsiniz.

#13 sevişmeler

a-acayipsin'deki dön bebeğim'in spin-off'u, ama time-slot olarak ölürüm sana'nın beni anlama gecesinde yayınlanıyor.

#14 affedin bizi çocuklar

durum beter, verme gibi sosyal mesaj kaygısı güden, ama bunu iyi ki gütmüş bir parça. bu albümün heal the world'ü bence. düzenlemesini, sakinliğini, tarkan'ın vokalini çok sevdim. sürekli dinlemem belki ama, dönüp dönüp dinlerim.

Michael Jackson - Heal the World


Albüm Teaser'ı


velhasıl tarkan'ın o güzel hatrı için 10 üzerinden 6 verdiğim bir albüm. eğer şu şarkılara, o muazzam sesi ile can vermese tarkan, inanın çoğundan hit falan çıkmaz.

bence ekşi sözlük'te "tarkan'a beste yapıyoruz, hiç olmadı söz yazıyoruz" kampanyası başlatılması gerekiyor. bir de parası neyse verelim, karma albümündeki gibi çok-kültürlü bir müzisyen skalası oluşturalım. ozan çolakoğlu ile tarkan artık yürümüyor.