Pacman'deki 4 Hayaletin Ardındaki, 1970'ler için Deha Denebilecek Yapay Zeka

1970'lerin sonunda geliştirilen, 1980'de ise ilk kez piyasaya sürülen kült oyun Pacman'deki hayaletlerin her birinin bir görevi var.
Pacman'deki 4 Hayaletin Ardındaki, 1970'ler için Deha Denebilecek Yapay Zeka

1970'lerde pacman oyunu yapıldığında içinde bulunan 4 hayaleti, takım oyununa dayanan bir yapay zeka ile üretilmişler. kendi zamanları, yani 70'ler için oldukça büyük bir deha olan bu hayaletlerin her birinin de ayrı bir görevi var.


hayaletlerden biri takipçilik görevini üstleniyor, sizin olduğunuz yere gelmeye çalışıyor devamlı olarak. 

ikincisinin görevi, bizim gitmeye çalıştığımız bir kavşağı kapatmak veya oraya ulaşmaya çalışmak.

üçüncüsü, pacman'da kullanılan kapılardan bizim zıttımıza yakında duruyor. açıklamak gerekirse; ekranın sağındaki kapıdan girip solundakinden çıktığımızı düşünelim, bu hayalet biz sağ kapıya yaklaştıkça sol kapıya, sol kapıya yaklaştıkça da sağ kapıya doğru yol alır.

dördüncü hayalet ise alan savunması yapmaya çalışır. genelde bir köşede bekler ve kalan peynirler için savunma yapar.


pacman diyip geçtiğimiz, günümüzde basit gözüken bir oyun için böyle güzel bir yapay zekanın 1970'lerde assembly programlama dili ile yazılmış olması hoş. :)

kaynak: youtube/doğukan güven nomak